အစာသစ္ (မင္းေအာင္သက္လြင္)



စင္ကာပူကို ေရာက္ေနတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ဟာ ဒီမွာ ၀ယ္လို႔ မရတဲ့ ဂ်ဴးျမစ္အဖူး၊ ပုရစ္ေၾကာ္၊ ဥတစ္လံုး ၾကက္သြန္ျဖဴေတြကို ျမန္မာျပည္က လူၾကံဳရွိရင္ တကူးတက မွာယူ စားေသာက္ေလ့ ရွိပါတယ္။ စင္ကာပူမွာ ရွိေနတဲ့ ျမန္မာ လူမ်ိဳး ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ ျမန္မာျပည္က ရိုးရာ အစားအစာကို ခက္ခက္ခဲခဲ ေစ်းၾကီးေပး အပင္ပန္းခံျပီ သယ္ယူ မွာစားေလ့ရွိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ သူတို႔ဟာ ျမန္မာျပည္ေပါက္ေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ စားေနက် ျမန္မာအစာကို တမ္းတၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားကို ေရာက္မွ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ စားတဲ့ အစာဟာ၊ သူတို႔ အရင္တံုးက တစ္ခါမွ မစားဖူးတဲ့ ၊ စားေလ့ စားထ မရွိတဲ့ အစာသစ္ေတြ ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။ အစာသစ္ေတြကို စားရေတာ့ အာသာမေျပ၊ မခ်င့္မရဲျဖစ္၊ ဗိုက္မ၀ ျဖစ္ျပီး၊ အစာေဟာင္းကို ခ်ဥ္ျခင္း တပ္ခဲ့ရပါတယ္။ အစာသစ္နဲ႔ လိုက္ေလွ်ာညီေထြ ျဖစ္ေအာင္ မစားတတ္၊ အဟာရ မယူတတ္ တဲ့အတြက္ အစာအတြက္ ရတက္မေအး ျဖစ္ရျပန္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ ေပါက္ျပီး သက္လတ္ပိုင္း အရြယ္မွာ ၾသစေၾတးလ်ား ေရာက္ေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ ၇ႏွစ္ ၾကာျပီးမွ ျမန္မာျပည္ကို အလည္ျပန္ေရာက္လာတဲ့ အခါ စားေနက် အစာသစ္ေတြကို စားေနရာမွ၊ မစားရတာ ၾကာျပီျဖစ္တဲ့ ျမန္မာျပည္က အစာေဟာင္းေတြကို စားမိျပီး အစာအိမ္က လက္မခံတဲ့အတြက္ ၀မ္းပ်က္၊ ၀မ္းေလ်ာ သြားပါတယ္။

.


၂၀၀၃ ခုႏွစ္တံုးက ကြ်န္ေတာ္လဲ မဂၤလာေဆာင္ဖို႔ အတြက္ စင္ကာပူ ကေန ျမန္မာျပည္ကို ျပန္လာခဲ့ပါတယ္။ စင္ကာပူမွာ ၂ႏွစ္ ေနခဲ့ျပီးမို႔ ဟိုမွာ စားေနက် အစာေတြ အစား၊ မဂၤလာမေဆာင္ခင္ တစ္ည အလိုမွာ ကရင္ႏွစ္သစ္ ကူးက်င္းပတဲ့ အင္းစိန္ျမိဳ႔ အာလိန္ငါးဆင့္ ဘုရားနားက လမ္းေဘးမွာ ေရာင္းတဲ့ ဘူးသီးေၾကာ္နဲ႔ အခ်ဥ္ကို သြားစားမိလို႔ ၀မ္းေလ်ာ ၀မ္းသြားခဲ့ပါတယ္။ မဂၤလာေဆာင္တဲ့ေန႔မွာ ၀မ္းပိတ္ ေဆးေတြ နင္းကန္ စားျပီး ၀မ္းကို ထိန္းထားရပါတယ္။ မဂၤလာ ေဆာင္မဲ့ ေန႔မွာ ၀မ္းမသြားရေအာင္ ၀မ္းပိတ္ေဆး ၾကိဳေသာက္ထားလို႔ ဘာမွ မျဖစ္ခဲ့ေပမဲ့၊ မဂၤလာေဆာင္ျပီး ေနာက္တစ္ေန႔မွာေတာ့ ထိန္းခ်ဳပ္လို႔ မရတဲ့အတြက္ ၀မ္းေလ်ာ၊ ၀မ္းသြားခဲ့တာ အခါ သံုးဆယ္ ေတာင္ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့ အျဖစ္နည္းတူ အစားအစာ မလတ္ဆတ္တာ၊ မေကာင္းတာ စာမိခဲ့တဲ့ ငယ္သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ဟာ ဘြဲ႔ယူမဲ့ ေန႔မွာ ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္ ိခန္းမ ထဲမွာ ထိုင္ေနရင္း ဗိုက္အရမ္း နာလာ တဲ့အတြက္ အလွည့္မက်ခင္ ငါးမိနစ္အလိုေလာက္မွာ ဘြဲ႔၀တ္ရံုၾကီး တကားကား နဲ႔ ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္ ေဘးနားက ျခံဳပုတ္ထဲမွာ အခင္းၾကီး သြားခဲ့ရပါတယ္။ အစာကို မစားတဲ့လူ၊ သတၱ၀ါ မရွိသေလာက္ ရွားပါးပါတယ္။ လူ သတၱ၀ါမွန္ရင္ အစာ၊ အဟာရကို မွီ၀ဲ သံုးေဆာင္ပါမွ ရွင္သန္ ၾကီးထြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သတိျပဳဖို႔က အစာေဟာင္းကို မစားမိဖို႔ လိုပါတယ္။ အသစ္နဲ အေဟာင္း ပူးတြဲသံုးလို႔ မရပါ လို႔ သမၼာက်မ္းစာထဲမ်ာ ဥပမာ ေပးထားပါတယ္။ တြဲသံုးခဲ့ရင္ စပ်စ္ရည္ အသစ္က ဗူးအေဟာင္းကို ဆုတ္ကြဲ ေစလိမ့္မယ္ လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ အသက္တာသစ္ တည္းဟူေသာ ဗူးအသစ္ထဲမွာ စပ်စ္ရည္သစ္ တည္းဟူေသာ အစာသစ္ (ဘုရားသခင္ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္) ကို ထည့္သြင္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မႆဲ ၉း၁၆-၁၇  ေယရႈခရစ္ေတာ္ကို အရွင္သခင္ အျဖစ္ ထားသူရဲ့ အသက္တာဟာ လူသစ္၊ အျဖစ္နဲ႔ အသက္ရွင္ ေနရပါျပီ။ ဒီလို လူသစ္အျဖစ္ အသက္ရွင္ ေနခ်ိန္မွာ ၀ိညာဥ္ေရးရာ နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ အစာသစ္ ေတြကို စားသံုးျပီး အသက္တာသစ္ကို ၾကီးထြား ရွင္သန္ ေစရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူသစ္ ျဖစ္ေနရက္သားနဲ႔ အစာေဟာင္းကို ျပန္လည္ စားသံုးမိသူဟာ မဂၤလာမေဆာင္ခင္မွာ ၀မ္းေလ်ာ ၀မ္းပ်က္ ခဲ့တဲ့ ကြ်န္ေတာ့ကို နမူနာ ယူရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သခင္ ေယရႈ ခရစ္ေတာ္ကို ကယ္တင္ပိုင္ရွင္ အျဖစ္ ယံုၾကည္သူမ်ားရဲ့ အသက္တာဟာ အသစ္ေသာ အသက္တာကို ေလွ်ာက္လွမ္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အသစ္ေသာ အသက္တာအတြက္ အစာသစ္ ျဖစ္တဲ့ ႏႈတ္ကပါတ္ ေတာ္ကို ေန႔စဥ္ မွီ၀ဲ ရမွာပါ။ အစာသစ္ကို မွီ၀ဲျခင္းအားျဖင့္ ရရွိလာတဲ့ ခြန္အား အသစ္ နဲ႔ အသက္တာ အသစ္ကို ေလွ်ာက္လွမ္း ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အသက္တာ သစ္ ထဲမွာ ေလွ်ာက္လွမ္း ေနပါလ်က္နဲ႔ အစာသစ္ကို ခံတြင္းမေတြ႔ပဲ အစာေဟာင္းကို ခ်င္ျခင္း၊ တက္မက္ ေနရင္ေတာ့ အဆီအေငၚ မတည့္တာေတြ အစဥ္မေျပတာေတြ ေတြ႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ခံရာ အဲဂုတၱဳျပည္က ထြက္လာတဲ့ ကၠဳသေရလ လူမ်ိဳးေတြဟာ ေတာထဲမွာ ခ်ာခ်ာလည္ေနရင္း ဘုရားသခင္ ခ်ေပး ေကြ်းသနား ေတာ္မူတဲ့ အစာသစ္ ျဖစ္တဲ့ မႏၷမုန္႔ကို မစားႏိုင္ပဲ အစာေဟာင္းျဖစ္တဲ့ အဲဂုတၱဳ ျပည္က အစာေတြကို ခ်ဥ္ျခင္း တက္မက္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလို အစာေဟာင္းကို တက္မက္မိလို႔ ေခါင္းေဆာင္ ေမာေရွနဲ႔ ေနာက္လိုက္ ကၠဳသေရလေတြ အျမဲလိုလို ပဋိပကၡ ျဖစ္ရပါတယ္။ လမ္းေဘး ေစ်းထဲမွာ တြဲဖက္ျပီး မစားရမဲ့အစာေတြ၊ ေရွာင္ရမဲ့ အစာေတြကို စားရင္း ျပဳစုျပီး ေရာင္းတာ ေတြ႔ဖူးပါလိမ့္မယ္။

ယံုၾကည္သူမ်ားရဲ့ အသက္တာမွာ လူသစ္နဲ႔ အစာေဟာင္း၊ တြဲစားလို႔ မရပါ ဆိုတဲ့ စာရင္းကို အသစ္ ေရးသြင္းဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။ ၂ေပ ၂း ၂၀-၂၂ က်မ္းစာ ထဲမွာ အသစ္ေသာ အသက္တာကို ေျပာင္းလဲျပီးမွ ယခင္ အသက္တာေဟာင္းမွ အက်င့္ေဟာင္းကို ျပန္က်င့္သူဟာ ေခြးသည္ မိမိ အန္ဖက္ကို ျပန္၍ စားသကဲ့သို႔ လို႔ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေလး သံုးျပီး ဥပမာ ေပးထားပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အစာသစ္ စားေသာသူလား။ အစာေဟာင္းကို ျပန္လည္ စားသံုးသူလား။ 


မင္းေအာင္သက္လြင္

သခင့္စကား အမွတ္စဥ္ ၁၁၅၊  (March 2011) တြင္ေဖၚျပခဲ့ေသာ ေဆာင္းပါးျဖစ္သည္။