ဘုရားသခင္ရွာေနေသာေသာႏွလံုးသား - ေဒဗစ္လား


Rev David Lah's Bible Study (Prepared by ေလာမဲ)

ထာဝရဘုရားသည္ စံုလင္ေသာေစတနာစိတ္ရွိေသာ သူတို႔ဘက္၌၊ ခုိင္ခံ့စြာေနျခင္းငွါ၊ ေျမႀကီးတျပင္လံုးကုိ အႏွံ႔အျပား ၾကည့္ရႈလ်က္ရွိေတာ္မူ၏။ ဒုရာဇ၀င္ခ်ဳပ္ ၁၆း၉

ဘုရားသခင္သည္ သူ႔အတြက္ ႏွလံုးသားတခုလံုးကိုဆက္ကပ္မည့္သူ၊ ႏွလံုးသားကိုအၾကြင္းမဲ့ဆက္ကပ္မည့္ သူမ်ား၊ ႏွလံုးသားကိုဘုရားသခင္အားလံုးလံုးလ်ားလ်ားရာႏႈန္းၿပည့္ဆက္ကပ္မည့္လူသားမ်ား၊ ဘုရားသခင္ တြင္စိတ္ႏွလံုးျပင္းျပေနသူမ်ား၊ ဘုရားသခင္တြက္အသင့္ရိွေနေသာႏွလံုးသားမ်ားကို  ေျမႀကီး တျပင္လံုးမွာ ရွာလွ်က္ရိွေနပါသည္။ ထိုသို႔ေသာသူမ်ားကိုဘုရားသခင္သည္သူတို႔ဖက္မွရပ္တည္လွ်က္ ေကာင္း ႀကီးေပး ရန္အလိုေတာ္ရိွေသာဘုရားျဖစ္ၿပီး၊ သူ႔သားသမီးမ်ားကိုေရြးေကာက္ၿပီးခ်ီးေျမွာက္ျခင္ေသာဘုရား၊ သူတပါး ေရွ႔မွာသူ႕သားသမီးမ်ားကိုမ်က္ႏွာရျခင္ေသာဘုရား၊ သူတပါးေရွ႔မွာအျမီွးမျဖစ္ေစဘဲ ဦးေခါင္းျဖစ္ေစျခင္ လွ်က္ခ်ီးေျမွာက္ျခင္ေသာဘုရား၊ သူတပါးအသက္တာႏွင့္မတူေသာတမူထူးျခားေသာအသက္တာျဖင့္ခ်ီး ေျမွာက္ျခင္ေသာဘုရားျဖစ္ပါသည္။

စံုလင္ေသာေစတနာစိတ္ရိွၿပီး ႏွလံုးသားမွန္ကန္ေသာ လူငယ္သံုးဦးဘက္မွာ ဘုရားသခင္ရပ္တည္ေၾကာင္း ဒံေယလအနာဂၢတိက်မ္း ၃ မွာေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ရွာဒရက္၊ ေမရွက္၊ အေဗဒေနေဂါ ဆိုေသာလူငယ္  ၃ဦး ဘုရားသခင္ေပၚမွန္ကန္ကန္ေသာႏွလံုးသားျဖင့္ ခိုင္မာစြာရပ္တည္လွ်က္ အျခားေသာဘုရားကိုကိုးကြယ္ရန္ ဘုရင္၏အမိန္႔ကို လြန္ဆန္သျဖင့္ မီးတြင္းသို႔ ခ်ပစ္ ျခင္းခံရေသာ္လည္း ဘုရားသခင္သည္ မီးတြင္း ထဲထိ ဆင္းလာၿပီးသူတို႔ဘက္တြင္ ခိုင္ခန္႔ စြာရပ္တည္ခဲ့ပါသည္။ ဘုရားသခင္သသည္ ထိုလူငယ္ ၃ဦးကိုဘဲ ေကာင္းႀကီးေပးျခင္ေသာဘုရားမဟုတ္ပါ။ က်ေနာ္၊ က်မေယာက္စီတိုင္း၏အသက္တာတြင္ ထိုကဲ့ သို႔ေသာ ေကာင္းႀကီးမဂၤလာမ်ားေပးလွ်က္ရပ္တည္ျခင္ေနပါသည္။

မီးတြင္းထဲမွ သခင္ေယရႈႏွင့္ ရွာဒရက္၊ ေမရွက္၊ အေဗဒေနေဂါ

ျခေသၤ့တြင္းထဲသို႔ခ်ခံရေသာ ဒံေယလ၊ မီးတြင္းထဲသို႕ခ်ျခင္းခံရေသာ ရွာဒရက္၊ ေမရွက္၊ အေဗဒေနေဂါ တို႕ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ပံုျပင္တခုလိုသေဘာထားျခင္းထက္ ယခုေခတ္ က်ေနာ္တို႔ယံုၾကည္သူသားသမီးမ်ား အသက္တာတြင္ ေဖၚျပႏိုင္ရန္ ဆက္ကပ္မည့္ႏွလံုးသားမ်ားကို ဘုရားသခင္ရွာေဖြေနပါသသည္။  ဒံေယလ၊ ရွာဒရက္၊ ေမရွက္၊ အေဗဒေနေဂါ ကဲ့သို႔အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ပံုျပင္လိုသေဘာထားျခင္းထက္ ယခုေခတ္ က်ေနာ္၊ က်မတို႔အသက္တာတြင္ ဘုရားသခင္ ေဖၚထုတ္သက္ေသျပျခင္ေနပါသည္။

ျခေသၤ့တြင္းထဲမွဒံေယလ

ဘုရားသခင္သည္ ငါတို႔ဘက္၌ရွိေတာ္ မူလွ်င္၊ အဘယ္သူသည္ငါတို႔တဘက္၌ေနႏုိင္မည္နည္း။           ေရာမ ၈း၃၁

အကယ္၍ ေသမင္း၏ အရိပ္လႊမ္းမိုးေသာ ခ်ိဳင့္ထဲသို႔ ေရွာက္ သြားရေသာ္လည္း ေဘးအႏၱရာယ္   ကို မေၾကာက္ပါ၊၊ အေၾကာင္းမူကား ကိုယ္ေတာ္သည္ အကြၽႏ္ုပ္ႏွင့္ အတူရွိေတာ္ မူသည္ျဖစ္၍ လွံတံေတာ္ႏွင့္ ေတာင္းေဝွးေတာ္သည္ အကြၽႏု္ပ္ကို ခ်မ္းသာေစပါ၏၊၊ ဆာလံ၂၃း၄

ဤက်မ္းပိုဒ္၏သက္ေသသာဓကအျဖင့္ ဒါ၀ိဒ္၏လူငယ္အသက္တာကို ေလ့လာႏိုင္ပါသည္။ ဒါ၀ိတ္သည္ ဘုရားသခင္ေပၚတြင္ထားရိွေသာသူ႕စိတ္ႏွလံုးအားႀကီး၏။ ဘုရားသခင္သည္ သူႏွင့္ရိွမွရိွပါ့မလားဆိုသည့္ သံသယစိတ္လံုး၀မရိွ။ ဘုရားသခင္မွစိတ္အားႀကီးသျဖင့္ ေစာ္ကားေနေသာေဂါလ်ကိုတိုက္မည္ဟုေျပာ ေသာဒါ၀ိဒ္၏စကားကို သူ႕အကိုမ်ားကမာနေထာင္လႊားေသာစကားဟုအျပစ္တင္ခဲ့ပါေသးသည္။ စစ္၀တ္ တန္ဆာမပါဘဲ ေဂါလ်တ္ေရွ႔ေရာက္ေသာ ဒါ၀ိဒ္သည္ ဘုရားသခင္၏နာမကို ေဖၚျပျခင္းသည္ နာမေတာ္ အားခ်ီးမြမ္းျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

ဒါဝိဒ္ကသင္သည္ထား၊ လွံ၊ ကိဒုန္ပါလ်က္ငါ့ထံသို႔လာ၏။ ငါသည္သင္ၾကိမ္းပေသာ ဣသေရလ ဗိုလ္ေျခတို႔၏ဘုရားသခင္၊ ေကာင္းကင္ဗိုလ္ေျခအရွင္ထာဝရဘုရား၏ နာမေတာ္ပါလ်က္ သင္ရွိရာသို႔လာ၏။ ဓမၼရာဇဝင္ပဌမေစာင္ ၁၇း၄၅

ဘုရားသခင္တြင္စိတ္အားႀကီးျခင္းဆိုသသည္မွာ အလကားေနအလကားေရွာက္ၾကြားသည့္လူမဟုတ္၊ ေဟာင္ဘြါေဟာင္ဘြါစကားလည္းမေျပာတတ္ပါ။ ဘုရားသခင္တြင္စိတ္အားႀကီးျခင္းသည္ ဘုရားသခင္ကို ယံုၾကည္အားႀကီးသူ၊ ဘုရားသခင္ပါလွ်င္အရာခတ္သိမ္းကိုတတ္ႏိုင္ေၾကာင္းယံုၾကည္သူ၊ အရာခတ္သိမ္း တြက္ ဘုရားသခင္ကို ကိုးစားသူ၊ ဘုရားသခင္ပါလွ်င္ဘယ္အရာမဆိုရင္ဆိုင္ႏိုင္သူ၊ ျပသာနာတခုျဖစ္လာ ရင္ ထိုျပသာနာသည္ ဘုရားသခင္ထက္မႀကီးျမတ္ေၾကာင္းနားလည္ထားသူျဖစ္ပါသသည္။

ဒါ၀ိဒ္ႏွင့္ေဂါလ်တ္

ဘုရားသခင္ထံတြင္စိတ္အားႀကီးရန္စံုလင္ေသာႏွလံုးသားရိွရန္လိုပါသသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အဓိကက်သည့္အခ်က္သည္ သင္၏ႏွလံုးသားပင္ျဖစ္သည္။ သင္ႏွလံုးသားတြင္အဓိက စြဲကပ္ သည့္အရာသည္ ဘယ္အရာနည္း၊ သင့္ႏွလံုးသား၏အလိုျခင္အေတာင့္ဆံုးအရာသည္ ဘယ္အရာနည္း။ သင့္ႏွလံုးသားမွအခ်စ္ဆံုးပုဂၢိဳလ္သည္ မည္သူနည္း။ သင္တန္ဖိုးအထားဆံုးအရာပုဂၢိဳလ္သည္မည္သူနည္း၊ သင့္ႏွလံုးသားမွအစြဲလမ္းဆံုးသူသည္ခရစ္ေတာ္ ျဖစ္ေနလွ်င္၊ သင္အလိုအပ္ဆံုးအရာသည္ ခရစ္ေတာ္ျဖစ္ လွ်င္၊ သင္၏အခ်စ္ဆံုးသည္ခရစ္ေတာ္ျဖစ္လွ်င္၊ သင္၏အရာခပ္သိမ္းဟာခရစ္ေတာ္ျဖစ္ေနလွ်င္ သင္၏စိတ္ ႏွလံုးသည္ျပည့္စံုေသာ စိတ္ႏွလံုးျဖစ္ၿပီး ထိုစိတ္ ႏွလံုးကို ဘုရားသခင္က ကာကြယ္ျခင္၊ ထိုစိတ္ႏွလုံးကို ဘုရားသခင္ကေကာင္းႀကီးေပးၿပီး ခ်ီးေျမွာက္ျခင္ ေသာဘုရားျဖစ္သည္။

လုပ္ရပ္ဘယ္ေလာက္ဘဲမွန္မွန္ ႏွလံုးသားမမွန္ပါက ဘုရားသခင္ဘယ္လိုမွေကာင္းႀကီးေပးလို႔မရပါ။ ဥပမာ အေနျဖင့္ ရွင္ေပါလုကိုၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။ ေပါလုသည္ ခရစ္ေတာ္မသိခင္ သူ၏အမည္မွာ ေရွာလုျဖစ္၏။ ေရွာလုသည္ ဘုရားတြင္စိတ္အားႀကီးသူတေယာက္ျဖစ္ၿပီး ယံုၾကည္သူခရစ္ယာန္မ်ားကို လိုက္သတ္ေနသူ ျဖစ္သည္။ သူသည္ဂ်ဳးလူမ်ိဳးတဦးျဖစ္ၿပီး ဖန္ဆင္းရွင္ထာ၀ရဘုရားကိုယံုၾကည္ၿပီး စိတ္အားႀကီးသူျဖစ္သည္။ ႏွလံုးသားမွန္ေသာ္လည္း လုပ္ရပ္မွားသျဖင့္ ဘုရားသခင္ကိုယ္တိုင္အေတြ႔ခံၿပီးျပဳျပင္ခဲ့ပါသျဖင့္ ေရွာလုမွ ေပါလုသို႔ေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီး ေသသိအထိခရစ္ေတာ္၏ေဒသနာခရီးကို ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ၿပီး ခရစ္ေတာ္အတြက္ ေသခံခဲ့ပါသည္။

က်ေနာ္တို႔အသင္းေတာ္ထဲတြင္လည္း လုပ္ရပ္မွန္ၿပီး ႏွလံုးသားမမွန္ေသာသူမ်ားစြာကိုေတြ႔ေနရပါတယ္။ ဘုရားေက်ာင္းမွန္မွန္တက္ျခင္း၊ အလႈေငြမွန္မွန္ေပးျခင္း၊ ၀တ္ေကာင္းစားလွျဖင့္ပြဲေတာ္ယူျခင္း သီခ်င္းဆို ျခင္း၊ သီခ်င္းသာဆိုေနေသာ္လည္းစိတ္ႏွလံုးကဘုရားသခင္ထံမွာမရိွဘဲ အေတြးမ်ိဳးစံုျဖင့္အျပင္ေရာက္ေန ျခင္း၊ အစရိွသျဖင့္လုပ္ရပ္အားလံုးမွန္ေနေသာ္လည္း ႏွလံုးသားမွန္ကန္မႈမရိွ၊ ႏွလံုးသားကဘုရားထံမွမရိွ သျဖင့္ ဘုရားသခင္ကေကာင္းႀကီးေပးလို႔မရသလို ထိုသူမ်ားဖက္တြင္ ဘုရားသခင္ကခိုင္မာစြာရပ္တည္ ၿပီးခ်ီးေျမွာက္၍မရပါ။ အလူေငြထည့္သည့္ခါ အငယ္ဆံုးေသာေငြ ၁က်ပ္တန္ ၂က်ပ္တန္ေတြကိုမွ ရွာထည့္ ေလ့ရိွေသာ္လည္း Mc Donald KFC သြားလွ်င္ ေဒၚလာ ၂၀၊ ၃၀ ကုန္တာဘာမွမျဖစ္။ ဘုရားသခင္သည္ ထည့္၀င္ေသာအလႈေငြအနည္းအမ်ားကို ၾကည့္သည္မဟုတ္၊ ဘုရားသခင္ေပၚစိတ္ႏွလံုး ေစတနာ ဘယ္ ေလာက္ေပးဆပ္ႏိုင္တာကိုၾကည့္ေနတာျဖစ္တယ္။  ထို႔ေၾကာင့္ သင္ဘာဘဲလုပ္လုပ္ သီ ခ်င္းဘဲဆိုဆို၊ အ လႈေငြဘဲထည့္ထည့္၊ လုပ္အားဘဲေပးေပး ဘုရားသခင္ ကိုသိတဲ့စိတ္ ခ်စ္တဲ့စိတ္၊ ဘုရား သခင္ကိုတန္ဖိုး ထားတဲ့စိတ္၊ ဘုရားသခင္ကိုေက်းဇူးတင္လြန္းတဲ့စိတ္ျဖင့္လုပ္ေဆာင္တတ္ရန္အေရးႀကီးပါသည္။ ဘာသာ ေရးထံုးတမ္းစဥ္လာထဲမွာလုပ္ေဆာင္ေနျခင္းထက္၊ ဘုရားသခင္ကိုတကယ္သိတဲ့စိတ္၊ ဘုရားသခင္ကိုတ ကယ္ေၾကာက္တဲ့စိတ္၊ ခ်စ္တဲ့စိတ္ေတြဦးထိပ္ထားလွ်က္ ဘုရားသခင္ကို တိုက္ရိုက္ကိုးကြယ္ခြင့္ရတဲ့အေျခ အေနကို တန္ဖိုးထားတတ္ရန္လိုပါသည္။

ဒီကေန႔ဘုရားသခင္ဟာ ဒါ၀ိဒ္ကဲ့သို႔၄င္း၊ ဒံနေယလကဲ့သို႔၄င္း၊ ရွာဒရက္၊ ေမရွက္၊ အေဗဒေနေဂါ တို႔ကဲ့သို႔ ၄င္း သက္ေသျပေကာင္းႀကီးေပးရန္ စံုလင္မွန္ကန္ေသာႏွလံုးသားပိုင္ရွင္မ်ားကို ေျမႀကီးတျပင္လံုးမွာရွာေဖြ ေနပါတယ္။ အသင္မိတ္ေဆြ..အဆင္သင့္ျဖစ္ၿပီလား။

ဆက္လက္ၿပီး ဓမၼရာဇ၀င္တတိယေစာင္ အခန္ႀကီး ၁၇ တြင္ဧလိယအေၾကာင္းေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းထဲတြင္ ေသေသာသူကိုျပန္ရွင္ျပန္ႏိုင္ေသာပထမဆံုးေသာလူပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ၿပီးဘုရားသခင္မွ တိုက္ရိုက္ေရြးခ်ယ္ခန္႔ခြဲ ေသာလူလည္းျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ဧလိယသည္ ဘုရားသခင္ထံ တြင္ စိတ္ႏွလံုးမွန္ကန္ အားႀကီးၿပီးဘုရားသခင္စိတ္ႏွလံုးျဖင့္ေတြ႔ေသာသူလည္းျဖစ္သည္။ ေရွာလမုန္ မင္း ႀကီးေသဆံုးၿပီးေနာက္ပိုင္း ဣသေရလတိုင္းျပည္ ႏွစ္ပိုင္းကြဲခဲ့ပါသည္။ တပိုင္းကို ေရွာလမုန္သားေယာေဗာင္ ကအုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး ေနာက္တပိုင္းကိုဣသေရလအႏြယ္၀င္ ေယေရာင္ေဗာင္ကမင္းျပဳအုပ္ခ်ဳပ္ပါတယ္။ ဗိမာန္ ေတာ္ရိွေသာေယရူရွလင္ သည္ ေယာေဗာင္၏အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္တြင္ရိွၿပီး ဣသေရလလူမ်ိဳးမ်ားအားလံုး ဗိမာန္ေတာ္ရိွရာ ေယရႈရွလင္ ၿမိဳ႕သို႕ယစ္ပူေဇာ္ရန္သြားသည္ကို ေယေရာေဗာင္မွစိုးရိမ္လာၿပီး ေရႊျဖင့္လုပ္ ေသာႏြားသူငယ္ရုပ္ ၂ရုပ္ကိုျပဳလုပ္ၿပီး နံ႔သာေပါင္းပူေဇာ္လွ်က္ ကိုးကြယ္ၾကရန္စီစဥ္ပါသည္။

ေယေရေဗာင္ကိုယ္တိုင္ရုပ္တုကို မကိုးကြယ္ေသာ္လည္း သူ႕တိုင္းျပည္မွာလူမ်ား ေယာေဗာင္အုပ္ခ်ဳပ္ သည့္တိုင္းျပည္သို႔ ယစ္ပူေဇာ္ရန္မသြားေစ လိုသျဖင့္ ႏြားသူငယ္ရုပ္တုကိုပူေဇာ္ရန္ ေသြးေဆာင္ရင္း သူကိုယ္တိုင္ ဘုရားႏွင့္ေ၀းခဲ့ပါသည္။ ဣသေရလ လူမ်ိဳးမ်ားလည္းဘုရားႏွင့္တေျဖးေျဖးေ၀းခဲ့ပါသည္။ ထိုတိုင္းျပည္၂ျပည္တြက္ ဘုရားသခင္ေရြး ေကာက္ ေသာ ဧလိယ ရိွၿပီး ၄င္း၂ႏိုင္ငံႏွင့္ဘုရားသခင္စကား ေျပာေသာအခါ ဧလိယကိုဘဲသံုးပါသည္။ တဘက္တြင္ လည္း ရွင္ဘုရင္ေရြးေကာက္ေသာ ယစ္ပုေရာဟိတ္ အေျမာက္အမ်ားလည္းရိွသည္။ ယစ္ပုေရာဟိတ္အ ေျမာက္အမ်ားရိွေသာ္လည္း ဘုရားသခင္သည္ စိတ္ ႏွလံုးစံုလင္မွန္ကန္ၿပီးလူ႔အႀကိဳက္မေဟာတတ္ေသာ ဧလိယ ကိုသာ စကားေျပာ၏။ ယေန႔ကမာၻေပၚတြင္ ဘုရားအမႈေတာ္ေဆာင္အမ်ားႀကီးရိွပါသည္ သို႔ေသာ္ ဘုရားအသံရိွေသာ အမႈေတာင္ေဆာင္ အနည္းငယ္ ရိွပါသည္။ ဘုရားသခင္ကို အသံုးျပဳတဲ့အမႈေတာ္ေဆာင္ အမ်ားႀကီးရိွသလို ဘုရားသခင္အသံုးျပဳ ေသာအမႈ ေတာ္ေဆာင္အနည္းငယ္ရိွပါသည္။

ဓမၼရာဇ၀င္တတိယေစာင္ အခန္ႀကီး ၁၈ တြင္ဣသေရလရွင္ဘုရင္ႏွင့္လူမ်ိဳးမ်ား ဘုရားသခင္ကို ဆန္႔က်င္ ၿပီး ထာ၀ရဘုရား၏ပိညတ္ေတာ္ကိုစြန္႔လွ်က္ ဗာလဘုရား၊ အာရႈရဘုရားမ်ားကို ကိုးကြယ္လာသျဖင့္ ဘုရားသခင္က ဣသေရလတုိင္းျပည္ကို အစာေရစာေခါင္းပါးျခင္းျဖင့္ဒဏ္ခတ္ပါေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဧလိယက အီဂ်စ္ႏိုင္ငံမွ ေခၚထုတ္ခဲ့ေသာ ဖန္ဆင္းရွင္ဘုရားသည္ ဗာလဘုရား၊ အာရႈရဘုရားမဟုတ္ ေၾကာင္းလိုက္ေဟာေတာ့သည္။ သို႕ေသာ္လည္း ဧလိယက တဦးတည္းျဖစ္ေနၿပီး ဗာလပေရာဖက္အေရ အတြက္က ၄၅၀၊ အာရႈရပေရာဖက္က အေယာက္ ၄၀၀ ႏွင့္ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ေတာ့သည္။ဧလိယသည္ ၄င္းပေရာဖက္ ၈၅၀ ႏွင့္ အာဟပ္မင္းကိုစိန္ေခၚပါေတာ့သည္။

ဧလိယကလည္း ငါကုိးကြယ္ေသာေကာင္းကင္ ဗိုလ္ေျခအရွင္ ထာဝရဘုရားအသက္ရွင္ေတာ္မူသည့္အတိုင္း၊ ငါသည္ယေန႔ အာဟပ္မင္းအားကိုယ္ကိုအမွန္ျပမည္ဟု ဆိုျပန္ေသာ္၊ ၾသဗဒိသည္အာဟပ္ မင္းထံသို႔သြား၍ ေလွ်ာက္သျဖင့္၊ အာဟပ္သည္ဧလိယကို ႀကိဳဆိုအံ့ေသာငွါသြား၍၊ ေတြ႔ျမင္ေသာအခါ၊ သင္သည္ဣသေရလ အမ်ဳိး ကိုေႏွာက္ရွက္ေသာ သူမွန္သေလာဟု ေမးလွ်င္၊ ဧလိယက၊ ငါသည္ဣသေရလအမ်ဳိးကိုမေႏွာက္ရွက္၊ သင္ႏွင့္ သင့္အေဆြအမ်ဳိးတို႔သည္ ထာဝရဘုရာ၏ပညတ္တရားကိုစြန္႔၍ ဗာလဘုရားတုိ႔ကိုဆည္းကပ္သျဖင့္၊ ဣသေရလအ မ်ဳိးကိုေႏွာက္ရွက္ၾကၿပီ။  ဓမၼရာဇ၀င္တတိယ ၁၈း ၁၅-၁၈

အာဟပ္မင္းသည္လည္း ဧလိယေျပာသည့္အတိုင္း ပေရာဖက္ ၈၅၀ ႏွင့္ ဣသေရလလူမ်ိဳးမ်ားကို ကရေမ လေတာင္သို႔စုေ၀းေစ၏။ မည္သည့္ဘုရားသည္စစ္မွန္ေသာဘုရားျဖစ္ေၾကာင္းသက္ေသျပရန္ ပေရာဖက္ ၈၅၀ မွမီးမပါဘဲယစ္ပူေဇာ္ရန္ျပင္ဆင္ေစၿပီးတဖက္မွာလည္း ဧလိယက မီးမပါဘဲ ယစ္ပူေဇာ္ရန္ျပင္ဆင္ေစ လွ်က္ မိုးေပၚမွမီးက်လာေအာင္ဆုေတာင္းရန္သေဘာတူၾကပါသည္။  ထို႕ေနာက္ ဧလိယက-

သင္တို႔သည္ သင္တို႔ဘုရားမ်ား၏နာမကို ဟစ္ေခၚၾကေလာ့။ ငါလည္းထာဝရဘုရား၏ နာမေတာ္ ကိုဟစ္ေခၚ မည္။ မီးျဖင့္ထူးေတာ္မူ ေသာဘုရားသည္ ဘုရားသခင္ မွန္ပါေစဟု လူမ်ားတို႔ အားေျပာဆိုလွ်င္၊ လူအေပါင္း တို႔က၊ ဧလိယ၏စကားသည္ ေလ်ာက္ပတ္ေပသည္ဟု ဆိုၾက၏။ တဖန္ဧလိယက၊ သင္တို႔သည္မ်ားေသာ ေၾကာင့္ ႏြားတေကာင္ကို အရင္ေရြ႔း၍ လုပ္ၾကေလာ့။ မီးမထည့္ဘဲ သင္တို႔ဘုရားမ်ား၏နာမကို ဟစ္ေခၚၾက ေလာ့ဟု ဗာလ၏ပေရာဖက္တို႔အား ဆိုသည္အတိုင္း၊  သူတို႔သည္လူမ်ားေပးေသာႏြားကိုယူ၍ လုပ္ၿပီးလွ်င္၊ အိုဗာလဘုရား၊ အကြၽႏု္ပ္တို႔အား ထူးေတာ္မူပါဟု နံနက္အခ်ိန္မွစ၍မြန္းတည့္အခ်ိန္တိုင္ေအာင္ ဗာလ၏ နာမကို ဟစ္ေခၚၾက၏။ သို႔ရာတြင္ ဗ်ာဒိတ္သံမရွိ။ ထူးေသာသူလည္းမရွိ။ သူတို႔သည္ကုိယ္တည္ေသာ ယဇ္ပလႅင္ေရွ႔မွာ ကခုန္ ၾက၏။ ဓမၼရာဇ၀င္တတိယ ၁၈း၂၄-၂၆

ဧလိယယဇ္ပူေဇာ္ျခင္း

မိုးခ်ဳပ္ခါနီးထိ ဗာလပုေရာဖက္မ်ားဆုေတာင္းေသာ္လည္း ယစ္ေကာင္သည္ မီးမေလာင္ဘဲရိွေနပါသည္။ ထို႔ ေနာက္ ဧလိယသည္ ဘုရားသခင္တြက္ယဇ္ပလႅင္ကိုျပင္ဆင္ၿပီး အပိုင္းပိုင္းျဖတ္ထားေသာ ယဇ္ေကာင္ေပၚ သို႔ ေရဗံုးအျပည့္ျဖင့္ ၃ ႀကိမ္တုိင္ေအာင္ေလာင္းခိုင္းၿပီးမွဆုေတာင္းေသာ္-

ထိုအခါထာဝရဘုရား၏ မီးသည္က်သျဖင့္၊ မီးရႈိ႔ရာယဇ္အစရွိေသာထင္း၊ ေက်ာက္၊ ေျမမႈန္႔ကိုေလာင္၍ က်ဴံး၌ရွိေသာေရကိုလည္း ခန္းေျခာက္ေစ၏။ လူအေပါင္းတို႔သည္ျမင္လွ်င္ ျပပ္ဝပ္၍၊ ထာဝရဘုရားသည္ ဘုရားသခင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ထာဝရဘုရားသည္ဘုရားသခင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏ ဟုဝန္ခံၾက၏။    ဓမၼရာဇ၀င္တတိယ ၁၈း၃၈-၃၉

ခ်စ္ေသာညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမတို႔- က်ေနာ္တု႔ိကိုးကြယ္ေသာဘုရားသည္ အသက္ရွင္ေသာဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသထူႏိုင္ပါသည္။ အသက္ရွင္ေသာဘုရားကိုကိုးကြယ္လွ်င္ သက္ေသရိွရမယ္။ ထုိကဲ့သို႔သက္ ေသ ထူႏိုင္ရန္ ဘုရားသခင္အလိုေတာ္ရိွေနပါသည္။ ဘုရားကိုသိၿပီး ဘုရားႏွင့္အဆက္သြယ္ရိွလွ်င္ က်ေနာ္တို႔ ဘုရားဟာ အသက္ရွင္တဲ့ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း မိမိတို႔မိသားစု၊ အသင္းေတာ္၊ လူမ်ိဳး၊ ႏုိင္ငံ ႏွင့္ ကမာၻမွာသက္ ေသထူႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။

ဘုရားသခင္အတြက္သက္ေသထူရန္လူအမ်ားႀကီးမလိုပါ။ မိမိတေယာက္စီ၏အသက္တာျဖင့္ သက္ေသထူ ႏိုင္ပါသည္။ ဘုရားအမႈေတာ္ေဆာင္တာေကာင္းတယ္၊ ဘုရားတြက္ဆပ္ကပ္တာေကာင္းတယ္၊ ဘုရားသ ခင္သားသမီးျဖစ္ေတာေကာင္းတယ္ သို႔ေသာ္ဘုရား အသံရိွရဲ့လား၊ ဘုရားႏွင့္မိတ္သဟာရရိွၿပီလား၊ ဘုရား သခင္ ၌တကယ္ဘဲကိုးစားတဲ့အသက္တာရိွၿပီလား၊ ဘုရားသခင္၌ တကယ္ဘဲစံုလင္ေသာေစတနာရိွၿပီ လား။ မရိွေသးလွ်င္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔အသက္တာမွာ ဘုရားသခင္အလုပ္လုပ္၍မရေသးပါ။

ေယရမိ ၁၇း၉-၁၀

စိတ္ႏွလံုးသည္ ခပ္သိမ္းေသာအရာထက္ စဥ္းလဲတတ္၏။ အလြန္ယိုယြင္းေသာ သေဘာရွိ၏။ စိတ္ႏွလံုးသေဘာကုိ အဘယ္သူသိႏုိင္သနည္း။ ငါထာဝရဘုရားသည္ လူအသီးအသီးတို႔အား မိမိတို႔အက်င့္ အတုိင္း၊ မိမိတို႔ခံထုိက္ေသာ အက်ဳိးအျပစ္ကို ေပးျခင္းငွါ၊ ႏွလံုးေက်ာက္ကပ္တို႔ကုိ ေစ့ေစ့စစ္ေၾကာတတ္၏။

စိတ္ႏွလံုးသည္ အရာခပ္သိမ္းထက္စဥ္းလဲတယ္။ ဒါေၾကာင့္ဘုရားသခင္သည္ စိတ္ႏွလံုးကိုဘဲစိတ္၀င္စားၿပီး ၾကည့္ေတာ္မူတယ္။ စိတ္ႏွလံုးကို စစ္ေဆးတယ္။ ခ်စ္ေသာမိတ္ေဆြတို႔- ဘုရားသခင္လိုျခင္ေသာ စိတ္ႏွလံုးကို ေပးဆပ္ဖို႔အဆင္သင့္ျဖစ္ၿပီလား။

ငါ့သား၊ သင့္ႏွလံုးကို ငါ့အားေပး ေလာ့၊၊   သုတၱံ ၂၃း၂၆

အာၿဗဟံကို ဘုရားသခင္က ဣဇက္ကိုေတာင္းျခင္းတြင္ ဘုရားသခင္သည္ ဣဇက္ကိုလိုျခင္တာမဟုတ္၊ အာျဗံဟံ၏ ႏွလံုးသားကို လိုျခင္တာျဖစ္တယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိတ္ေဆြတို႔နားလည္ရမည္မွာ ဘုရားသခင္ သည္ က်ေနာ္တို႔မွာ ေတာင္းျခင္းသည္ လိုျခင္လို႔ေတာင္းတာမဟုတ္၊ ေပးျခင္လို႔ေတာင္းတာျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္တတ္ရန္လိုပါသည္။ ဘုရားသခင္အလိုရိွေသာ က်ေနာ္တို႔ ႏွလံုးသားကို ေပးႏိုင္လွ်င္ က်ေနာ္တို႔ စိတ္ႏွလံုးအလိုျပည့္စံုရေသာအခြင့္ ကိုဘုရားသခင္ကျပန္ေပးမွာျဖစ္တယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ဤကဲ့သို႔ ခက္ခဲဆိုး သြမ္းေသာေနာက္ဆံုးကာလမွာ ဘုရားသခင္ဟာ က်ေနာ္တို႔ႏွလံုးသား ကိုေတာင္းၿပီး က်ေနာ္ တို႔ကို ခ်ီး ေျမွာက္ေတာ့မယ္၊ အသံုးျပဳေတာ့မယ္၊ လမ္းျပေတာ့မယ္၊ မစေတာ့မယ္ျဖစ္တယ္။

အလိုေတာ္သည္ ေကာင္းကင္ဘံုမွာျပည့္စံုသကဲ့သို႔ေျမႀကီးေပၚတြင္ျပည့္စံုရန္ က်ေနာ္က်မအေယာက္ စီတိုင္းရဲ့အသက္တာကို ဘုရား သခင္အသံုးျပဳျခင္ေနပါတယ္။ ေယာက္စီတိုင္း ႏွလံုးသားမ်ားကိုျပင္ဆင္ လွ်က္ ယေန႔မွစၿပီး စံုလင္ေသာေစတနာႏွလံုးသားျဖင့္ ဘုရားသခင္ကို၀န္ခ်ေတာင္းပန္လွ်က္ မိမိအသက္ တာ ကို ဆက္ကပ္ၾကပါစို႕။

ဆရာေတာ္ေဒးဗစ္လား၏ က်မ္းစာေလ့လာျခင္းသင္ခန္းစာကိုျပန္လည္ေ၀ဌျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေလာမဲ