သခင္အသစ္ - Course 3, Lesson 11



A New Master
New Life in Christ Course III, Lesson 11

ဖတ္ရန္က်မ္းခ်က္၊  ေရာ၊ ၆း၁-၁၄။ ၂ေကာ၊ ၅း၁၄-၁၅။

ေသာ့ခ်က္က်မ္းပုဒ္၊ လူအေပါင္းတုိ႔သည္ ေသလ်က္ေနၾကသည္ဟူ၍၎၊ အသက္ရွင္ေသာသူတုိ႔သည္ တဖန္ ကုိယ္အလုိသုိ႔ လုိက္၍မရွင္၊ သူတုိ႔အတြက္ေၾကာင့္အေသခံၿပီးမွ ထေျမာက္ေတာ္မူေသာသူ၏ အလုိသုိ႔လုိက္၍ ရွင္ေစမည္အေၾကာင္း၊ လူအေပါင္းတုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ အေသခံေတာ္မူသည္ဟူ၍၎၊ ငါတုိ႔သည္ သေဘာထားလ်က္၊ ခရစ္ေတာ္၏ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတာ္သည္ ငါတုိ႔ကုိ အႏုိင္အထက္ ေသြးေဆာင္၏။  - ၂ေကာ ၅း၁၅။

စႀကၤာဝဠာ၌ ေၾကာက္စရာအေကာင္းဆံုးသည္ အျပစ္ျဖစ္သည္။

လူစီဖာသည္ ဖန္ဆင္းခံရာထဲ၌ ပညာအ႐ွိဆံုးႏွင့္ အလွပဆံုးေသာ ေကာင္းကင္တမန္တပါးျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ အျပစ္က သူ႔ကို ဘုရားသခင္၏ရန္သူႏွင့္ လူ၏ရန္သူ ျဖစ္ေသာ စာတန္ အျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲခဲ့၏။ အျပစ္သည္ အာဒံႏွင့္ဧဝတို႔ကိုလည္း ခ်စ္ေတာ္မူေသာ ဖန္ဆင္း႐ွင္ႏွင့္ အဆက္ျပတ္ ေစခဲ့၏။ အျပစ္သည္ ဘုရားသခင္ ၏ ပံုသ႑ာန္ေတာ္ ႏွင့္ အညီ ဖန္ဆင္းျခင္းခံရေသာလူကို အျပစ္ႏွင့္စာတန္၏ကြၽန္ဘဝသို႔ ေျပာင္းလဲေစခဲ့၏။

.

ဘုရားသခင္သည္ အျပစ္ကိုမုန္း၍ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ကို အျပစ္တန္ခိုးေအာက္မွ လႊတ္ေျမာက္ေစခဲ့ၿပီး။ ခရစ္ေတာ္ထဲ ၌ အေမွာင္ႏိုင္ငံထဲမွ ထြက္ေျမာက္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ အျပစ္သည္ကြၽႏ္ုပ္တို႔ကို အုပ္စိုးခြင့္မ႐ွိေတာ့ပါ။ အျပစ္ တရား အုပ္စိုးေသာ အေမွာင္ႏိုင္ငံထဲ၌ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ မ႐ွိေတာ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္အျပစ္တရားသည္ သူ၏တန္ခိုးျဖင့္ လူကိုတားဆီးေႏွာက္ယွက္ရန္ နည္းလမ္းမ်ားစြာ ႐ိွပါသည္။ ဇာတိ ပကတိသည္ တခုေသာ နည္းလမ္းျဖစ္သည္။ ဇာတိပကတိသည္ လူ၏အျပစ္ဗီဇတခုျဖစ္ၿပီး၊ ဘုရားသခင္ ထံမွ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ကိုကြဲကြာေစခဲ့၏။ ဇာတိပကတိ၏ ပံုစံတခုမွာ အတၲ(ငါ) ျဖစ္၏။ ဇာတိပကတိ ျဖစ္ေသာ “FLESH” မွေနာက္ဆံုးစာလံုး “H”ကို ျဖဳတ္ၿပီးေနာက္ မွ ျပန္ ဖတ္ လွ်င္ “SELF” အတၲဟူေသာ စကားလံုးကို သင္ရ႐ွိေပမည္။

ကြၽႏ္ုပ္တို႔၏ႏွလံုးပလႅင္ေပၚ၌ အတၲအုပ္စိုးျခင္းသည္ ဘာကိုဆိုလိုပါသနည္း။ အတၲသည္ ဗဟိုျပဳ အုပ္စိုးျခင္း ႏွင့္ မိမိ၏ အလိုလမ္းကိုသာ လိုက္ေလွ်ာက္လိုျခင္းျဖစ္သည္။

အတၲဗဟိုျပဳေသာ အသက္တာသည္ ကြၽႏ္ုပ္တို႔၌ ဘယ္လိုျဖစ္လာခဲ့ပါသနည္း။ ပထမလူအာဒံသည္ ဘုရား သခင္၏ ပံုသ႑ာန္ႏွင့္ အညီ ဖန္ဆင္းျခင္းကို ခံခဲ့ရၿပီး သူသည္ဘုရားသခင္ကို ခ်စ္ကာ ဘုရား၏ အလိုကို လုပ္ေဆာင္ရန္ သာ အလို႐ွိ၏။ သူသည္ ဘုရားကို ဗဟိုျပဳေသာ အသက္တာ ႐ွိေသာ လူျဖစ္ၿပီး ဘုရားသခင္ သည္ သူ၏ႏွလံုးသား ပလႅင္၌ ဘုရင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။

သို႔ေသာ္အာဒံသည္ စံုစမ္းျခင္းကိုခံရစဥ္ ဘုရားစကားနားမေထာင္ျခင္းကို ေ႐ြးခဲ့၏။ သူ၏ႏွလံုးပလႅင္မွ ဘုရားသခင္ ကို ဖယ္ၿပီး အတၲ(ငါ)ကို အုပ္စိုးခြင့္ေပးခဲ့၏။ ဤကားႀကီးမားေသာအျပစ္ျဖစ္၏။

ထိုေနာက္ အာဒံသည္ သူ၏ဗီဇအျပစ္ႏွင့္ အတၲဗဟိုျပဳေသာ အသက္တာကို သူ၏သားစဥ္ေျမးဆက္မွတဆင့္ လူသား အားလံုး အေပၚသို႔ လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့၏။ အာဒံသည္ မိမိကဲ့သို႔ေသာ အတၲအုပ္စိုးေသာ အသက္တာ ႐ွိေသာ လူသားမ်ားကို ျဖစ္ပြားေစခဲ့၏။ လူသည္ ဘုရားသခင္ကို ခ်စ္ရန္ ႏွင့္ ကိုးကြယ္ရန္ ဖန္ဆင္းျခင္းကို ခံရေသာ္လည္း မိမိ ကိုယ္ကိုသာ ခ်စ္ၿပီး၊ မိမိကိုယ္ကို ကိုးကြယ္ျခင္းကိုသာခံလို၏။ လူသည္ ဘုရား၏ အလို ေတာ္လမ္းကို လိုက္ေလွ်ာက္ ရမည့္အစား မိမိ၏ စိတ္ၾကိဳက္ လမ္းကိုသာ လိုက္ေလွ်ာက္လို၏။ ''ငါတို႔ ႐ွိသမွ်သည္ သိုးကဲ့သို႔ လမ္းလႊဲလ်က္၊ ကိုယ္လမ္းသို႔ အသီးအသီး လိုက္သြား ၾကသည္ ျဖစ္၍..''(ေဟ႐ွာ၊၅၃း၆)

ကြၽႏ္ုပ္ ဒုတိယေမြးျခင္းခံၿပီးေနာက္ ဘာျဖစ္လာခဲ့သနည္း။ အျခားေသာပဂိၢဳလ္တစ္ဦးျဖစ္ေသာ ေယ႐ႈခရစ္ သည္ ကြၽႏ္ုပ္၏ ႏွလံုးသားတြင္းေနရန္ ဝင္ေရာက္လာၿပီးျဖစ္သည္။ ဤကား အံ့ၾသဘြယ္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဒုတိယ ေမြးျခင္း ခံၿပီးေသာ္လည္း မူလ အျပစ္ေဟာင္း ျဖစ္ေသာ ဇာတိပကတိသည္ ကြၽႏ္ုပ္တို႔၌ ဆက္လက္ ႐ွိေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ အတၲသည္ တၿပိဳင္တည္း အတူအုပ္စိုး၍ မရေသာေၾကာင့္ အတၲသည္ ျပသနာကိုဖန္တီး ပါသည္။ အတၲကသာ ဆက္လက္ အုပ္စိုးလိုသည္။ ကြၽႏ္ုပ္တို႔၏ အသက္တာကို ခရစ္ေတာ္ က သာလွ်င္ အမွန္တကယ္ အုပ္စိုးထိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ အတၲ၏ အလိုဆႏၵက အသက္တာကို ႀကိဳးစား၍ အုပ္စိုး ရယူလိုသည္။ ခရစ္ယာန္တိုင္းက အသက္တာ၌ ခရစ္ေတာ္(သို႔) အတၲတခုခုကို အုပ္စိုးခြင့္ေပးရန္ ေ႐ြးခ်ယ္ ရေပမည္။ သခင္ႏွစ္ဦး တၿပိဳင္တည္းအုပ္စိုး၍ မရႏိုင္ပါ။ ကြၽႏ္ုပ္တို႔သည္တဦး(သို႔)အျခားတဦးကို ေ႐ြးခ်ယ္ရေပမည္။

ဤဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို မျပဳလုပ္မီ အတၲအုပ္စိုးေသာအသက္တာ၌ ဘာေတြျဖစ္ပ်က္ေနပါသနည္း၊ နားလည္ရန္ လိုအပ္ပါ သည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ အတၲသေဘာမ်ားကို ကြၽႏ္ုပ္တို႔၌ ထင္႐ွားစြာေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။

အတၲ-အခ်စ္

ကမၻာေပၚတြင္ အျခားေသာသူတဦးထက္ သာ၍ခ်စ္ရန္ အေကာင္းဆံုးေသာသူမွာ မိမိကိုယ္ပင္ျဖစ္သည္။ ကြၽႏ္ုပ္ တို႔သည္ သူတပါး၏ အားကိုးျခင္း၊ ႐ိုေသျခင္းကို ခံလိုၾကသည္။ မိမိကိုယ္ကို ဦးစားေပးျခင္းထက္ အျခားေသာ အရာမ်ားသည္ မည္သည့္ အရာကမွ် အေရးမႀကီးပါ။

အတၲ-မာန

ဤေလာက၌ ကြၽႏ္ုပ္အတြက္ ဘယ္သူသည္ အေရးႀကီးဆံုးလဲ။ ကြၽႏ္ုပ္ကိုယ္တိုင္ပင္ျဖစ္သည္။ ကြၽႏ္ုပ္၏ နာမည္ ထက္ နားဝင္ခ်ဳိေသာ အျခားနာမည္မ႐ွိပါ။ မိမိကိုယ္တိုင္ဝါၾကြားလိုၿပီး၊ မိမိသာ အေရးႀကီးေၾကာင္း ႏွင့္ အျခားေသာ သူမ်ားကို ႏွိမ္လိုစိတ္ ႐ွိၾကသည္။

အတၲ-ဂ႐ုဏာ (မိမိကိုယ္ကိုသာ သနားျခင္း)

အဆင္မေျပမႈမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ႀကံဳေသာအခါ မိမိကိုယ္ကို ဝမ္းနည္းေစၿပီး၊ အလြယ္တကူ စိတ္ထိခိုက္လြယ္ သည္။ အျခားသူမ်ားထက္ သာ၍ မိမိသည္ ခဲယင္းခက္ခဲေၾကာင္း စိတ္မွာခံစားေနရသည္။

အတၲ-ကိုယ္က်ဳိးကိုသာ႐ွာျခင္း။

မိမိ၌မ႐ွိေသာ အျခားေသာအရာမ်ားကို သင္သည္အစဥ္အလို႐ွိေနပါသလား။ မိမိ၌႐ွိေသာအရာမ်ားကို ေက်ႏွပ္မႈ မ႐ွိဘဲ ေစာဒက တက္ဘူး ပါသလား။ ဤသည္ကား အတၲ၏ အျခားထင္႐ွားေသာ နမူနာ တစ္ခုျဖစ္သည္။

အတၲ-ေျဖာင့္မတ္ျခင္း(ကိုယ္သာလွ်င္ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း)

အျခားေသာသူမ်ား၏ အျပစ္ကိုသာေျပာဆိုလိုၿပီး၊ ထိုသူမ်ားကိုအျပစ္စီရင္လိုသည္။ သို႔ေသာ္ မိမိ၏ အမွား ကိုကား မျမင္ပါ။ မိမိ၏ႏွလံုးသားတြင္ အတၲအုပ္စိုးေနစဥ္ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ျပဳလုပ္တတ္ေသာ အျခား ေသာအတၲ၏ ပံုစံ တစ္ခု ျဖစ္သည္။

အတၲ-မွန္ကန္ျခင္း (မိမိသာလွ်င္ မွန္ကန္ျခင္း၊ တရားျခင္း)

ကြၽႏ္ုပ္သည္ ဘယ္ေသာအခါမွ် အမွားျပဳလုပ္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေသာ သူမ်ားတြင္ တစ္ဦး အပါအဝင္ ျဖစ္ပါ သလား။ မိမိ ကိုယ္ကို မိမိ အစဥ္ ကာကြယ္ၿပီး၊ အျခားေသာသူမ်ားကို အျပစ္တင္ပါသလား။ ထိုသို႔ျဖစ္ေသာ္၊ ေသခ်ာေသာ လကၡဏာတစ္ခုမွာ ကြၽႏ္ုပ္၏ ႏွလံုးပလႅင္ေပၚ အတၲ႐ွိေနျခင္း ျဖစ္သည္။

မိမိကိုယ္မိမိ မ၀ံ့မရဲျဖစ္ျခင္း

အခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားသည္ အတၱေၾကာင့္ မိမိကိုယ္ကို ေရွ႕တန္းတင္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ထိုကဲ့ သို႔ ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ထိုအရာကို မလုပ္ႏိုင္ဘူးဟု ေျပာဆိုသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္မည္။ “၄င္းကို အျခားသူတစ္ေယာက္ကို လုပ္ခိုင္းပါ။ ၄င္းကို ကၽြႏ္ုပ္ ေကာင္းေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ဘူး”ဟု ကၽြႏ္ုပ္ ေျပာေပမည္။ ဤကား အတၱ၏အျခားေသာပံုစံ တစ္ခုမွ်သာ ျဖစ္သည္။

အတၲ-အလိုဆႏၵ

မိမိအလိုကိုသာ လုပ္ေဆာင္လိုသည္။ သူတပါး၏ အမိန္႔ၾသဇာကို မၾကိဳက္ႏွစ္သက္ပါ။ ဘုရားသခင္ ကိုယ္တိုင္ ထံမွ အမိန္႔ကိုပင္ မနာခံခ်င္ပါ။  မိမိသည္ ဘုရားသခင္ကိုပင္ ဆန္႔က်င္ပုန္ကန္ေနၿပီ ဆိုလွ်င္ အသက္တာ၌  စာတန္သည္ အုပ္စိုးေနၿပီ ျဖစ္သည္။

အတၲ-အလိုဆႏၵကိုသာ ဦးစားေပးေသာ စိတ္ဓါတ္ကို ကြၽႏ္ုပ္တို႔ ဘယ္က ရ႐ွိပါသနည္း။ စာတန္ထံမွ ရ႐ွိ ပါသည္။

စာတန္သည္ ပထမဆံုးေသာ ပုန္ကန္သူျဖစ္သည္။ သူက ''ဘုရားသခင္၏ၾကယ္တို႔အေပၚမွာ ငါ့ပလႅင္ကို၊ ငါခ်ီးေျမာက္မည္'' (ေဟ႐ွာ၊၁၄း၁၃) ထိုေနာက္ အာဒံသည္လည္း ႏွလံုးထဲ၌ေျပာသည္မွာ ''ငါ့အလိုလမ္းကို သာ ငါလိုက္မည္'' ယခု သင္ႏွင့္ ကြၽႏ္ုပ္သည္လည္း ''ငါ့အလိုလမ္းကိုသာငါလိုက္မည္''ဟု စိတ္မွာ ေျပာေပ သည္။

အတၲသည္ဘယ္ေသာအခါမွ်ဘုရားသခင္၏စကားကိုမနာခံပါ။

အတၲတြင္ မိမိ၌ မတူညီဘဲ ထင္႐ွားစြာျမင္ႏိုင္ေသာ လကၡဏာမ်ားစြာ ႐ွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဘုရားသခင္ႏွင့္ ဆိုင္လွ်င္ သေဘာထား အျပဳအမူ ဘယ္ေသာအခါမွ် မေျပာင္းလဲပါ။ အတၲသည္ ဘုရားသခင္ကို ဝန္ခံျခင္း ႏွင့္ နာခံျခင္းမ႐ွိပါ။ က်မ္းစာ၌ ''ဇာတိပကတိစိတ္သေဘာသည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္၏။ ဘုရားသခင္၏ တရားေတာ္ အလိုသို႔ မလိုက္တတ္။ ထိုမွ်မက မလိုက္ႏိုင္။''(ေရာ၊၈း၇)

အတၲသည္ကြၽႏု္ပ္တို႔၏ရန္သူျဖစ္သည္

အတၲအုပ္စိုးေသာ အသက္တာသည္ ဘယ္မွ် အျပစ္႐ွိေၾကာင္း သင္ျမင္ပါသလား။ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ ေပ်ာ္႐ႊင္ ျခင္း မ႐ွိယံုသာမက အနီးဝန္းက်င္ရွိလူမ်ားကိုလည္း ေပ်ာ္႐ႊင္ျခင္း မေပးႏိုင္ပါ။ အသက္တာ၌ အတၲအုပ္စိုးစဥ္ ကြၽႏ္ုပ္ အျပစ္မ်ားစြာ ျပဳလုပ္ပါသည္။ ေမွာင္မိုက္ႏိုင္ငံထဲမွ လြတ္ေျမာက္လာခဲ့သည့္တိုင္ ေအာင္ ကြၽႏ္ုပ္၏ အသက္တာ၌ အတၲ အုပ္စိုးေနသမွ် ကာလပတ္လံုး အျပစ္၌ တန္ခိုး႐ွိေနဆဲျဖစ္သည္။

ယခုကြၽႏ္ုပ္၌ အလြန္အေရးႀကီးေသာ ေမးခြန္း ေမးရန္႐ွိပါသည္။ အတၲအုပ္စိုးမႈေအာက္မွ ဘယ္လို လြတ္ေျမာက္မည္နည္း။

ပထမဦးစြာ အတၲအသက္တာကို ဘုရားသခင္ကဘယ္လို ျပဳလုပ္ေျဖ႐ွင္းခဲ့သနည္း ဆိုတာကို နားလည္ထား ရန္ ျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္က ကြၽႏ္ုပ္ကိုခရစ္ေတာ္ႏွင့္ အတူလက္ဝါးကပ္တိုင္၌ ေသေစခဲ့ၿပီ။ ဘုရားက ကြၽႏ္ုပ္ တို႔၏ အတၲအသက္တာကို မုန္းေတာ္မူ၍ အတၲအသက္တာႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး တစံုတရာ ျပဳလုပ္ေပး ခဲ့သည္။ ဘုရားက ဘာျပဳလုပ္ခဲ့သနည္း။ သူသည္ ကြၽႏ္ုပ္ကို ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ ေသေစခဲ့၏။

ဘုရားသခင္သည္ အတၲကို လက္ဝါးကပ္တိုင္ေပၚ ခရစ္ေတာ္ထဲ၌ထည့္ကာ ေျဖ႐ွင္းေပးခဲ့ၿပီ။ ခရစ္ေတာ္ ကားတိုင္၌ အေသခံစဥ္ ကြၽႏ္ုပ္လည္း ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ အတူအေသခံခဲ့ၿပီး ျဖစ္၏။

မည္ကဲ့သို႔ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ အေသခံခဲ့ပါသနည္း။ ႐ုပ္ပံုဥပမာႏွင့္ေဖၚျပျခင္းကို စဥ္းစားျခင္းျဖင့္ ဤအရာကို နားလည္ရန္ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

စကၠဴျဖင့္ လူ႐ုပ္ပံုတခုကိုျပဳလုပ္ၿပီး စာအုပ္တအုပ္တြင္ ထည့္ထားမည္။ ယခု ထိုလူ႐ုပ္ပံုသည္ စာအုပ္ထဲတြင္ ႐ွိေန သည္။ စာအုပ္ကို စားပြဲေပၚတင္ခဲ့ေသာ္ လူ႐ုပ္ပံုသည္ဘယ္မွာ႐ွိမည္နည္း။ သူသည္လည္း စားပြဲေပၚ၌ ႐ွိေနၿပီး စာအုပ္ထဲ၌ ႐ွိေနမည္။ စာအုပ္ ကိုၾကမ္းျပင္ေပၚခ်ထားပါက လူ႐ုပ္ကေလးလည္း ၾကမ္းျပင္ေပၚ၌ ႐ွိေနမည္။ ယခု လူ႐ုပ္ပါေသာစာအုပ္ကို ပါစယ္ထုပ္ျပဳလုပ္ၿပီး ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္သို႔ပို႔ခဲ့ေသာ္ လူ႐ုပ္ကေလး ဘယ္မွာ႐ွိမည္နည္း။ သူသည္စာအုပ္တြင္ ႐ွိေသာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံျခား တိုင္းျပည္တြင္ ႐ွိေနေပလိမ့္မည္။ စာအုပ္၌ ျဖစ္ပ်က္မႈတိုင္း လူ႐ုပ္၌လည္းျဖစ္ပ်က္ေနေပမည္။ လူ႐ုပ္ကေလးသည္ စာအုပ္ထဲ၌ ႐ွိေနေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ဘုရားသခင္က ကြၽႏ္ုပ္ကိုကယ္တင္ရာ၌ ကြၽႏ္ုပ္အားလက္ဝါးကပ္တိုင္ေပၚ ခရစ္ေတာ္ထဲ၌ ထည့္ထားခဲ့ၿပီး ျဖစ္၏။ ခရစ္ေတာ္၌ ျဖစ္ပ်က္မႈတိုင္းသည္ ကြၽႏ္ုပ္၌လည္းျဖစ္ပ်က္ခဲ့ၿပီ။ ခရစ္ေတာ္၏ အထဲ၌႐ွိေနေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ခရစ္ေတာ္ လက္ဝါးကပ္တိုင္၌ ႐ိုက္ထားခံစဥ္ ကြၽႏ္ုပ္လည္း သူႏွင့္အတူ ႐ိုက္ထားခံရ၏။ သူေသေသာအခါ ကြၽႏ္ုပ္လည္း သူႏွင့္  အတူေသခဲ့ ၏။ သူ႐ွင္ျပန္ထေျမာက္ေသာအခါ ကြၽႏ္ုပ္လည္း သူႏွင့္ အတူ ထေျမာက္ခဲ့၏။ တမန္ေတာ္႐ွင္ေပါလုက ''ငါသည္ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ အတူအေသခံခဲ့ၿပီ'' တမန္ေတာ္ ေပါလု၌ အမွန္တရား ျဖစ္ေသာ အရာမ်ားသည္ ခရစ္ယာန္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေသာ ကြၽႏ္ုပ္၌လည္း အမွန္ တရား ျဖစ္ေပသည္။ ခရစ္ေတာ္သည္ ကြၽႏ္ုပ္အတြက္ အေသခံေတာ္မူ၏။ ကြၽႏ္ုပ္လည္း ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ အေသခံခဲ့ၿပီ။ ဤမဟာအမွန္တရား ႏွစ္ခုသည္ ခရစ္ယာန္တိုင္းအတြက္ အမွန္တရား ျဖစ္ေပသည္။

ဘာေၾကာင့္ ဘုရားသခင္သည္္ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ကို ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ လက္ဝါးကပ္တိုင္၌ အေသခံေစခဲ့ပါသနည္း။ ကြၽႏု္ပ္ တို႔ကို ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ အတူေသေစျခင္းက ကြၽႏ္ုပ္တို႔အား အတၲကမအုပ္စိုးႏိုင္ေတာ့ရန္ျဖစ္သည္။ က်မ္းစာက ''ထိုမွတပါး၊ ငါတို႔၏ လူေဟာင္းသည္ ထိုသခင္ႏွင့္ အတူ လက္ဝါးကပ္တိုင္မွာ အေသသတ္ျခင္း ကိုခံၿပီဟု ငါတို႔သိၾက၏။ အေၾကာင္းမူကား၊ ငါတို႔သည္ အျပစ္တရား၏ အေစကို မခံေစျခင္းငွါ၊ အျပစ္တရား ၏ ကိုယ္ကို ဖ်က္ဆီးမည့္ အေၾကာင္းတည္း။''ဟု ဆိုသည္။ (ေရာ၊၆း၆)

ခရစ္ေတာ္သည္ ကြၽႏ္ုပ္၏ သခင္အသစ္ ျဖစ္သည္။

ဘုရားသခင္သည္ အတၲအသက္တာကို ေျဖ႐ွင္းေပးရံုသာမက အသစ္ေသာ သခင္ကိုလည္း ေပးေတာ္မူ၏။ ခရစ္ေတာ္သည္ ကြၽႏ္ုပ္၏သခင္အသစ္ ျဖစ္ေတာ္မူသည္။ သူသည္ ကြၽႏ္ုပ္၏ စိတ္ႏွလံုးတြင္း ေနရန္ ဝင္လာ ၿပီး ကြၽႏ္ုပ္ အသက္တာ၏ သခင္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ က်မ္းစာက ''အေၾကာင္းမူကား၊ ခရစ္ေတာ္သည္၊ ေသေသာ သူတို႔ကို၄င္း၊ ႐ွင္ေသာသူတို႔ကို၄င္း ၊အစိုးရေသာ အ႐ွင္ျဖစ္လိုေသာငွါ အေသခံ၍၊ ခံၿပီးမွ အသက္႐ွင္ျပန္ ေတာ္မူ၏။''ဟု ဆို သည္။ (ေရာ၊၁၄း၉)

ခရစ္ေတာ္သည္ ကြၽႏ္ုပ္စိတ္ႏွလံုး၌ ဘုရင္အျဖစ္အုပ္စိုးစဥ္ သန္႔႐ွင္းေသာဝိညာဥ္သည္ ကြၽႏ္ုပ္၌ ခရစ္ေတာ္၏ စိတ္သေဘာမ်ား ႐ွိလာရန္ ျပဳလုပ္ေပးပါသည္။ က်မ္းစာ၌ ခရစ္ေတာ္၏ထင္႐ွားေသာအသက္တာမ်ားမွာ ''ဝိညာဥ္ ပကတိ၏ အက်ဳိးမူကား၊ ခ်စ္ျခင္း၊ ဝမ္းေျမာက္ျခင္း၊ ျငိမ္သက္ျခင္း၊ စိတ္႐ွည္ျခင္း၊ ေက်းဇူးျပဳျခင္း၊ ေကာင္းျမတ္ ျခင္း၊ သစၥာေစာင့္ျခင္း၊ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ျခင္း၊ ကာမဂုဏ္ခ်ဳပ္တည္းျခင္း ေပတည္း။'' (ဂလာ၊၅း၂၂-၂၃)

အတၲအသက္တာမွ ကြၽႏု္ပ္ အဘယ္ကဲ့သို႔ လႊတ္ျခင္းကို ရႏိုင္မည္နည္း။ အတၲကို ေအာင္ျမင္ျခင္းရႏိုင္ေသာ အခ်က္သံုးခ်က္ကို သိထားရန္ လိုအပ္ပါသည္။

၁။ အတၲကိုကြၽႏု္ပ္ျငင္းပယ္ရမည္။

သခင္ေယ႐ႈ၏ေနာက္သို႔ လိုက္လိုေသာ္၊ စိတ္ႏွလံုးပလႅင္မွ အတၲကိုဖယ္ရေပမည္။ အတၲအုပ္စိုးျခင္းကို အခြင့္ မေပးရန္ ေ႐ြးခ်ယ္မႈ ျပဳလုပ္ရေပမည္။ ဤကား''ငါသည္ ကိုယ္တိုင္မ႐ွင္၊ ခရစ္ေတာ္သည္ငါ၌႐ွင္ေတာ္မူ၏ ''သခင္ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္က ''ငါ၌ဆည္းကပ္လိုေသာသူျဖစ္လွ်င္ ကိုယ္ကိုကိုယ္ျငင္းပယ္ရမည္။ ကိုယ္လက္ဝါး ကပ္တိုင္ကို ေန႔တိုင္းထမ္း၍ ငါ့ေနာက္သို႔ လိုက္ရမည္''ဟုဆို၏။ (လု၊၉း၂၃)

၂။ ခရစ္ေတာ္၌႐ွိေသာ ကြၽႏ္ုပ္တို႔၏ ရပ္တည္ခ်က္ (ပိုင္ဆိုင္ခြင့္) ကို သိထားရမည္။

ဘုုရားသခင္က ကြၽႏ္ုပ္တို႔ကို လက္ဝါးကပ္တိုင္ေပၚ ခရစ္ေတာ္ထဲ၌ ထည့္ထားခဲ့ၿပီး၊ သူအေသခံစဥ္ ကြၽႏ္ုပ္ တို႔လည္း သူႏွင့္အတူ အေသခံခဲ့၏။ ဤကား ခရစ္ေတာ္ထဲ၌ ကြၽႏ္ုပ္တို႔၏ ရပ္တည္ခ်က္ အေနအထား ျဖစ္သည္။ ဤ အေၾကာင္းအရာကို သိမွတ္ထားရန္ ျဖစ္သည္။ က်မ္းစာက ''ထိုနည္းတူ  သင္တို႔သည္ အျပစ္ တရား ႏွင့္ဆိုင္ေသာ အရာ၌ကား၊ အေသျဖစ္သည္ ဟူ၍၄င္း၊ ဘုရားသခင္ႏွင့္ဆိုင္ေသာအရာ၌ကား၊ ငါတို႔ သခင္ေယ႐ႈခရစ္အားျဖင့္ အသက္႐ွင္သည္ဟူ၍၄င္း၊ ကိုယ္ကိုကိုယ္ ထင္မွတ္္ၾကေလာ့''ဟု ဆိုသည္။ (ေရာ၊၆း၁၁)

သိမွတ္ျခင္းသည္ အမွန္တရားတခုအေပၚ သေဘာတူျခင္းျဖစ္သည္။ ကြၽႏ္ုပ္တို႔သည္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ အတူ အေသခံ ခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္ကို သင္သည္သိမွတ္ယံုၾကည္ ပါသလား။''ငါသည္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ လက္ဝါး ကပ္တိုင္၌ အေသခံၿပီ''

၃။ ခရစ္ေတာ္ထံကြၽႏ္ုပ္အ႐ံႈးေပးအပ္ႏွံရမည္။

ခရစ္ေတာ္သည္ ကြၽႏ္ုပ္၏သခင္အသစ္ ျဖစ္သည္။ သူ႔အတြက္အသက္႐ွင္ရမည္။ ကြၽႏု္ပ္အတြက္မဟုတ္ပါ။  က်မ္းစာ က ''အေၾကာင္းမူကား၊ တစ္ေယာက္ေသာသူသည္ လူအေပါင္းတို႔အတြက္ေၾကာင့္ အေသခံသည္ မွန္လွ်င္၊-လူအေပါင္းတို႔သည္ ေသလ်က္ ေနၾကသည္ ဟူ၍၄င္း၊ အသက္႐ွင္ေသာ သူတို႔သည္ တဖန္ ကိုယ္ အလိုသို႔လိုက္၍ မ႐ွင္၊ သူတို႔အတြက္ေၾကာင့္ အေသ ခံၿပီးမွ ထေျမာက္ေတာ္မူေသာ သူ၏ အလိုသို႔ လိုက္၍ ႐ွင္ေစမည့္အေၾကာင္း၊ လူအေပါင္းတို႔အတြက္ေၾကာင့္ အေသခံေတာ္မူသည္ဟူ၍၄င္း၊ ငါတို႔သည္ သေဘာ ထားလွ်က္၊ ခရစ္ေတာ္၏ ခ်စ္ျခင္းေမတၲာေတာ္သည္ ငါတို႔ကို အႏိုင္အထက္ ေသြးေဆာင္ ၏''   (၂ေကာ၊၅း၁၄-၁၅)

ခရစ္ေတာ္ထံ ကြၽႏ္ုပ္တို႔အ႐ံႈးေပးအပ္ႏွံျခင္းသည္ တစ္ႀကိမ္တည္းႏွင့္အၿပီး တစ္သက္လံုး အသက္တာကို ေပးအပ္ျခင္းႏွင့္အတူ သူ႔ေနာက္ လိုက္ရန္ ေန႔စဥ္ အသက္တာကို ေပးအပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေန႔စဥ္ အတၲကို ျငင္းပယ္ၿပီး သခင္ေယ႐ႈ၏အုပ္စိုးျခင္း ကို ဝန္ခံျခင္းျဖစ္သည္။ သခင္ေယ႐ႈက ''ငါ၌ ဆည္းကပ္လိုေသာသူ ျဖစ္လွ်င္ ကိယ္ကိုကိုယ္ျငင္းပယ္ရမည္။ ကိုယ္လက္ဝါးကပ္တိုင္ကို ေန႔တိုင္းထမ္း၍ ငါ့ေနာက္သို႔လိုက္ ရမည္'' ဟု ဆို၏ (လု၊၉း၂၃)။

သင္ဘာကို ေ႐ြးခ်ယ္မည္နည္း။

သခင္ေယ႐ႈကို သင့္အသက္တာတခုလံုး၏ အ႐ွင္သခင္အျဖစ္ျပဳလုပ္ရန္ အဆင္သင့္ျဖစ္ပါသလား။ မည္သည့္ အဖိုးအခကို ေပးရပါေစ သင္သည္ သူ႔ကိုနာခံရန္ဆံုးျဖတ္မည္လား။ သင္သည္ အတၲကိုျငင္းပယ္ ၿပီး ခရစ္ေတာ္ကို အ႐ံႈးေပး အပ္ႏွံျခင္း အခြင့္ကို ေ႐ြးခ်ယ္မည္လား။ ဤအရာသည္ သင္၏ စိတ္အလိုဆႏၵ ျဖစ္ခဲ့ေသာ္ သင္သည္ ခရစ္ေတာ္ထံ ယခုပင္ ဆုေတာင္း ေျပာဆိုႏိုင္ပါသည္။

ဤဆုေတာင္းခ်က္က သင့္ကို မစကူညီေပလိမ့္မည္။ ''သခင္ေယ႐ႈ၊ ကြၽႏ္ုပ္အသက္တာ၌ အတၲကိုျငင္းပယ္ ၿပီး ကိုယ္ေတာ္အုပ္စိုးရန္ အလို႐ွိပါသည္။ ကြၽႏ္ုပ္၏အသက္တာေဟာင္းသည္ လက္ဝါးကပ္တိုင္ အေပၚ ကိုယ္ေတာ္ႏွင့္ အတူ အေသခံျခင္းျဖင့္ အဆံုးသပ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိပါ၏။ ကြၽႏ္ုပ္၏အသက္တာသစ္ကို ကိုယ္ေတာ္ပိုင္ ေတာ္မူ၏။ ကြၽႏ္ုပ္၏အသက္တာကို ကိုယ္ေတာ္ထံ အ႐ံႈးေပးအပ္ႏွံပါ၏ ။ ကြၽႏ္ုပ္၏ အလို အတိုင္း မဟုတ္ဘဲ ကိုယ္ေတာ္၏ အလို ေတာ္အတိုင္း ျဖစ္ေစေတာ္မူပါ'' အာမင္။

႐ွာေဖြေတြ႕ရေသာ ရတနာ

ဘုရားသခင္သည္ ကြၽႏ္ုပ္ကိုခရစ္ေတာ္ႏွင့္ အတူလက္ဝါးကပ္တိုင္ေပၚ အေသခံေစခဲ့ၿပီးျဖစ္၍ ကြၽႏ္ုပ္၌ အတၲသည္ အုပ္စိုးခြင့္ မ႐ွိသင့္ေတာ့ပါ။ ခရစ္ေတာ္သည္ ကြၽႏ္ုပ္၏ သခင္အသစ္ျဖစ္သည္။

ေမးခြန္းမ်ား

၁။ အေျဖမွန္ကိုေ႐ြးျပီး ကြက္လပ္ျဖည့္ပါ။ စၾကၤ၀ဠာ၌ အေၾကာက္ရဆံုးေသာအရာမွာ ……….. ျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔…….ျဖစ္ရန္အလို႐ွိသည္။

(က) အျပစ္…အျပစ္တန္ခိုးမွ လႊတ္ေျမာက္ျခင္းရရန္။

(ခ ) မုန္တိုင္းမ်ား…ထိုအရာမ်ားကို မေၾကာက္ရန္။

၂။ အျပစ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ယင္း၏တန္ခိုး၌ ထိန္းထားရန္ နည္းလမ္းမ်ားအနက္တစ္ခုမွာ။

(က) ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ေၾကာက္ေစျခင္းျဖင့္။

(ခ ) ဇာတိပကတိ။

၃။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ စိတ္ႏွလံုးပလႅင္၌ ဇာတိစိတ္႐ွိျခင္းသည္ ဘာကိုဆိုလိုပါသနည္း။ ၄င္း၏အဓိပၸါယ္မွာ ကၽြန္ုပ္တို႔………..ျဖစ္သည္။

(က) အေကာင္းဆံုး။

(ခ ) ဇာတိစိတ္(အတၱ) ဗဟိုျပဳျခင္း။

၄။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ကယ္တင္ျခင္းခံရျပီး ဇာတိပကတိႏွင့္ကင္းလႊတ္ျခင္းသို႔ ေရာက္ခဲ့ျပီးလား။

(က) ေရာက္သည္။

(ခ ) မေရာက္ပါ။

၅။ ဇာတိစိတ္အလို စိတ္သေဘာကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ဘယ္ကရခဲ့ပါသနည္း။

(က) ကၽြႏ္ုပ္တို႔ မိဘမ်ား။

(ခ ) စာတန္။

(ဂ ) အထက္ပါအရာမ်ားမွ။

၆။ ဘုရားသခင္သည္ ဇာတိစိတ္အလိုကို မုန္းေတာ္မူျခင္းေၾကာင့္ ၄င္းႏွင့္ပတ္သက္၍ သူသည္ တစ္စံု တစ္ရာကို ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ဘုရားသခင္က မည္သည့္အရာကို ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသနည္း။

(က) သူသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ ကားတုိင္၌ ေသေစခဲ့သည္။

(ခ ) သူသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ကားတိုင္ထက္ ခရစ္ေတာ္၌ ထည့္ထားခဲ့သည္။

(ဂ ) အထက္ပါအ႐ာမ်ား။

၇။ ခရစ္ယာန္တိုင္း၌ အမွန္ျဖစ္ေသာ မဟာျဖစ္ရပ္မွန္ ႏွစ္ခုမွာ၊

(က) ခရစ္ေတာ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ေသခဲ့သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ သူႏွင့္အတူ ေသခဲ့သည္။

(ခ ) သူတို႔ လူေကာင္းမ်ားျဖစ္သည္။ သူတို႔သည္ အျမင္၌ ေကာင္းသူမ်ားျဖစ္သည္။

အဘယ္ေၾကာင့္ ဘုရားသခင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ ကားတိုင္၌ အေသခံခဲ့ပါသနည္း။ ထို႔ေၾကာင့္….။

(က) ထိုအရာ၌ မည္ကဲ့သို႔ခံစားရသည္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ နားလည္ရန္။

(ခ ) ဇာတိစိတ္က ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို မအုပ္စိုးေတာ့ရန္ျဖစ္သည္။

 

၉။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ သခင္သစ္သည္ မည္သူနည္း။

(က) ကၽြႏ္ုပ္၏သင္းအုပ္။

(ခ ) ကၽြႏ္ုပ္ကိုယ္တိုင္။

(ဂ ) ခရစ္ေတာ္။

 

၁၀။ ဇာတိစိတ္(အတၱ) အုပ္စိုးျခင္းမွ လႊတ္ေျမာက္ရန္ ခရစ္ေတာ္၌႐ွိေသာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ရပ္တည္ခ်က္ (အ႐ိုက္အရာ) ကို သိမွတ္ရမည္။ ခရစ္ေတာ္ထံ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အ႐ံႈးေပးအပ္ႏွံရမည္။

(က) ဇာတိအတြက္အသက္႐ွင္ရမည္။

(ခ ) ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ နံပတ္ (၁) ျဖစ္သည္ကို ေလ့လာသင္ယူရမည္။

(ဂ ) ဇာတိစိတ္(အတၱ)ကို ျငင္းပယ္ရမည္။

 

အန္ဒရူး