ဘုရားသခင္၏ ဒုတိယလူ God’s 2nd Man Lesson 2


အန္ဒရူး

အဓိကက်မ္းပုဒ္ ။ ။ ၁ေကာ ၁၅း ၄၇
ဖတ္ရန္က်မ္းစာ ။ ။ လုကာ အခန္းႀကီး ၁၊၂

ခ်စ္ေသာမိတ္ေဆြ

ဘုရားသခင္ႀကီးစြာေသာကယ္တင္ျခင္းကို နားလည္ႏိုင္ရန္အတြက္ အဓိကေသာ့ခ်က္မွာ ဘုရားသခင္သည္ အာဒံႏွင့္ ခရစ္ေတာ္တည္း ဟူေသာ လူႏွစ္ေယာက္အေပၚတြင္ မူတည္၍ လူတမ်ိဳးႏြယ္လံုးကို ကိုင္တြယ္သည္ကို နားလည္ သေဘာေပါက္ျခင္းျဖစ္သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ သင္ခန္းစာ၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ဘုရားသခင္၏ ပထမလူအာဒံ၏ရာဇ၀င္ကို ေလ့လာခဲ့ ၾကသည္။ အျပစ္ႏွင့္ေသျခင္းသည္ အာဒံ၏အျပစ္အားျဖင့္ ဤေလာကထဲသို႔ ၀င္ေရာက္လာသည္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔သိခဲ့ၾကသည္။ ဘုရားသခင္သည္ ပထမလူအာဒံႏွင့္ သူ၏ေဆြစဥ္မ်ိဳးဆက္တို႔၌ ၀မ္းေျမာက္မႈ မရ ရွိခဲ့ေပ။ သို႔ေသာ္ ဘုရားသခင္သည္ ဒုတိယလူကို လူသားမ်ိဳးႏြယ္အား ေပးခဲ့သည္။ ထိုလူသည္ ဘုရားသခင္၏သားေတာ္ျဖစ္သည္။ က်မ္းစာက ဤသို႔ ဆိုသည္။ ““ေရွးဦးစြာေသာလူသည္ ေျမႀကီးကျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေျမသားျဖစ္၏။ ဒုတိယလူမူကား၊ ေကာင္းကင္ဘံုက ျဖစ္ေတာ္မူေသာ သခင္ေပတည္း။””            ၁ေကာ ၁၅း၄၇

ဘုရားသခင္၏ဒုတိယလူ

သခင္ေယ႐ႈ၏အမည္နာမမ်ားထဲမွတစ္ခုမွာ ““ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္””ျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္ေယာဟန္က ေယ႐ႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဤသို႔ ေျပာခဲ့သည္။ ““အစအဦး၌ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ရွိ၏။ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္အတူရွိ၏။ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္လည္း ဘုရားသခင္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ .....ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္လည္း လူဇာတိအျဖစ္ကိုခံယူ၍ .....ငါတို႔တြင္တည္ေနေတာ္မူသည္”” ေယာ ၁ း ၁၊၁၄

ဤက်မ္းပုဒ္၌ ေယာဟန္သည္ သခင္ေယ႐ႈႏွင့္ပတ္သက္၍ အံ့ၾသဖြယ္ႀကီးျမတ္ေသာ သမၼာတရား (၄)ခုကို ေၾကျငာ ခဲ့သည္။

ေယ႐ႈ၏ထာ၀ရျဖစ္တည္ျခင္း  - ““အစအဦး၌ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ရွိ၏။””

ဘုရားသခင္၏ဦးေခါင္းေတာ္၌ သူ၏မိတ္သဟာယဖြဲ႕ျခင္း - ““ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္လည္း ဘုရားသခင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။””

သူ၏ဘုရားဇာတိ - ““ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္လည္း ဘုရားသခင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏””

လူတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ေလာကအတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္လာျခင္း -

““ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္လည္း လူဇာတိအျဖစ္ကို ခံယူ၍ ငါတို႔တြင္ တည္ေနေတာ္မူသည္””

လူဇာတိအျဖစ္ခံယူျခင္း

လူသားမ်ိဳးႏြယ္အတြက္ ဒုတိယဦးေခါင္းကို ေပးရန္ ဘုရားသခင္၏သားေတာ္သည္ ကေလးငယ္ ေလးတစ္ဦး အေနျဖင့္ လူသားမ်ိဳးႏြယ္ အတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္လာသည္။ ေယ႐ႈ မေမြးဖြားမီ လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ ရာေပါင္းမ်ားစြာ ကတည္းကပင္ အံ့ၾသဖြယ္ ကေလးငယ္တစ္ဦး ေမြးဖြားမည္ဟု ဘုရားသခင္သည္ ပေရာဖက္ေဟရွာယအား ေျပာခဲ့သည္။ ေဟရွာယ ဤသို႔ေရးခဲ့သည္။ ““အေၾကာင္းမူကား၊ ငါတို႔အဘို႔ သူငယ္ကိုဖြားျမင္၏။ ငါတို႔အား သားကို သနားေတာ္မူ၏။ .....နာမေတာ္မူကား အ့ံၾသဖြယ္၊ တိုင္ပင္ဘက္၊ တန္ခိုးႀကီးေသာဘုရားသခင္ ...... ေဟ ၉ း ၆။

ဘုရားသခင္သည္ သူ႔သားေတာ္၏ႂကြလာျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ထူးျခားေသာ အရိပ္လကၡဏာတစ္ခု ကုိ ျပခဲ့သည္။ အပ်ဳိကညာမွ ဖြားျမင္မည္ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ က်မ္းစာက ဤသုိ႔ဆုိသည္။ ““ထုိ႔ေၾကာင့္၊ ထာ၀ရဘုရားသည္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ နိမိတ္လကၡဏာကုိ သင္တုိ႔အား ေပးေတာ္မူမည္။ ၾကည့္႐ႈေလာ့။ သတုိ႔သမီးကညာသည္ ပဋိသေႏၶစြဲယူ၍၊ သားေယာက္်ား ကုိ ဘြားျမင္လတၱံ႕။ ထုိသားကုိ ေယ႐ႈအမည္ျဖင့္ မွည့္ရမည္။ ထုိသားသည္ကား၊ ႀကီးျမတ္ေသာသူျဖစ္လိမ့္မည္။ အျမင့္ဆုံးေသာ ဘုရား၏သားေတာ္ဟု ေခၚေ၀ၚသမုတ္ျခင္းကုိ ခံရမည္။ သူ႔အဘဒါ၀ိဒ္၏ရာဇပလႅင္ကုိ ထာ၀ရအရွင္ ဘုရားသခင္သည္ သူ႔အား ေပးေတာ္မူမည္။ ထုိသူသည္လည္း ယာကုပ္အမ်ဳိးအႏြယ္ကုိ အစဥ္မျပတ္အုပ္စုိးလိမ့္မည္။ သူ၏ႏုိင္ငံသည္လည္း ဆုံး႐ႈံးျခင္း မရွိရဟု ေျပာဆုိ၏။”” လုကာ ၁း၃၁-၃၃

မာရိသည္ ဤအရာကုိ နားမလည္ႏုိင္ခဲ့ပါ။ သူမသည္ အပ်ဳိကညာတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ေကာင္းကင္တမန္ကုိ ဤသုိ႔ ျပန္ေျပာခဲ့သည္။ ““ဤအမႈ႔ အရာသည္ အဘယ္သုိ႔ျဖစ္ႏုိင္မည္နည္း။ ကၽြန္မသည္ မည္သည့္ ေယာက္်ားႏွင့္မွ် မဆက္ဆံဘူးပါဟု ေျပာခဲ့သည္။ ထုိအခါ ေကာင္းကင္တမန္က ““သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္သည္ သင္၏အေပၚ၌ သက္ေရာက္ေတာ္မူ၍၊ အျမင့္ဆုံးေသာဘုရား၏ တန္ခုိးအာႏုေဘာ္သည္ သင့္ကုိ လႊမ္းမုိးလိမ့္မည္။ ထုိအေၾကာင္းေၾကာင့္ ထုိသန္႔ရွင္းေသာသားသည္လည္း၊ ဘုရားသခင္၏ သားေတာ္ဟု ေခၚေ၀ၚသမုတ္ျခင္းကုိ ခံရလိမ့္မည္။”” လုကာ ၁း၃၅

လူသားမ်ဳိးႏြယ္အတြင္းသုိ႔ ဘုရားသခင္၏သားေတာ္ေမြးဖြားခဲ့ေသာအခိ်န္တြင္ ေကာင္းကင္ႏုိင္ငံေတာ္၌  အမိန္႔ တစ္ခု ထြက္ေပၚခဲ့သည္။ ထုိအမိန္႔မွာ ““ဘုရားသခင္၏ေကာင္းကင္တမန္အေပါင္းတုိ႔သည္ ထုိသူကုိ ျပပ္၀ပ္ ကုိးကြယ္ ၾကေစ”” (ေဟ၊ ၁း၆) ဟူ၍ျဖစ္သည္။ ေကာင္းကင္ႏုိင္ငံသား အေပါင္းသည္ ေမြးခါစ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္ကုိ ျပပ္၀ပ္ ကုိးကြယ္ ခဲ့ၾကသည္။

ေယ႐ႈသည္ ေတာ္၀င္နန္းေတာ္၌မဟုတ္ဘဲ နိမ့္က်ေသာ ႏြားတင္းကုပ္၌ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ သူ၏ ေမြးဖြားျခင္းကို ဘုရားသခင္၏ ေကာင္းကင္တမန္သည္ အနီးအနား၌ရွိေသာ သိုးထိန္းတို႔အား ဤသို႔ ေၾကျငာေျပာဆိုခဲ့သည္။ ““ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း မရွိၾကႏွင့္။ လူအေပါင္းတို႔သည္ အလြန္၀မ္းေျမာက္ ၀မ္းသာစရာ သတင္းကို ငါသည္သင္တို႔အား ၾကားေျပာရ၏။ ယေန႔တြင္ ဒါ၀ိဒ္ၿမိဳ႕၌ သခင္ခရစ္ေတာ္တည္းဟူေသာ ကယ္တင္ေသာအရွင္သည္ သင္တို႔အဘို႔အလို႔ငွာ၊ ဖြားျမင္ျခင္းကို ခံေတာ္မူၿပီ။”” လုကာ ၂ း ၁၀-၁၁

ေကာင္းကင္တမန္အမ်ားအျပားသည္ ထင္ရွားေပၚထြန္း၍ ဘုရားသခင္အား ဤသုိ႔ ခ်ီးမြမ္းခဲ့ၾကသည္။ ““ေကာင္းကင္ ဘ၀ဂ္ ၀ယ္ ဘုရားသခင္သည္ ဘုန္းႀကီးေတာ္မူေစသတည္း။ ေျမႀကီးေပၚ၌လည္း ၿငိမ္သက္ျခင္း ရွိေစ သတည္း။ လူတုိ႔အား ေမတၱာဂ႐ုဏာရွိေစသတည္း။””

ေမြးခါစ ကယ္တင္ရွင္ေလးသည္ အျမင့္ဆုံးေသာ ဘုရားသခင္၏ ဘုန္းေတာ္ကုိထင္ရွားေစသည့္ အေၾကာင္းမွာ သူသည္ ဘုရားသခင္ကုိ ၿပီးျပည့္စုံစြာ ကုိယ္စားျပဳ၍  ဘုရားသခင္၏ခ်စ္ျခင္းေမတၱာႏွင့္ ေက်းဇူးတရားကုိ သူ႔အားျဖင့္ ေဖာ္ျပမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

ေယ႐ႈသည္ လူဇာတိ-ဘုရားဇာတိအျပည့္ရွိသူျဖစ္သည္။

သခင္ေယ႐ႈကုိ တခါတရံ ““ဘုရား-လူသား”” (God-Man) ဟု ေခၚၾကသည္။ သူ႔အတြက္ ဤနာမည္မွာ ေကာင္းေသာ နာမည္တစ္ခုျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ သူသည္ အမွန္ပင္ ဘုရားျဖစ္ၿပီး အမွန္ပင္ လူသားလည္းျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သူသည္ ဘုရားတ၀က္၊ လူတ၀က္ မဟုတ္ပါ။ ၁၀၀% ဘုရား၊ ၁၀၀% လူျဖစ္သည္။

အပ်ဳိကညာတဦးမွ ေယ႐ႈကုိ ေမြးဖြားလာျခင္းသည္ ဘုရားသားေတာ္ ေျမႀကီးေပၚသုိ႔ ဘုရား-လူသား အေန ျဖင့္ ဆင္းႂကြလာျခင္းျဖစ္သည္ကုိ ၿပီးျပည့္ စုံစြာ ေဖာ္ျပသည္။ သူ႔ခမည္းေတာ္သည္ ဘုရားသခင္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူသည္ ဘုရားသားေတာ္ျဖစ္သည္။ သူ႔မိခင္သည္ မာရိျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူသည္ ““လူသား””လည္း ျဖစ္သည္။

သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္၏ လမ္းျပမႈ႕ျဖင့္ ေဟရွာယသည္ ဤအရာကုိ ဤသုိ႔ေရး၍ ၿပီးျပည့္စုံစြာ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ “ငါတုိ႔အဘုိ႔ သူငယ္ကုိ ဖြားျမင္၏။ ငါတုိ႔အား သားကုိေပးသနားေတာ္မူ၏။” “သူငယ္ကုိ ဖြားျမင္၏။” ဟူေသာ အခ်က္သည္ ခရစ္ေတာ္၏လူသားဇာတိကုိ ၫႊန္းဆုိသည္။ ““သားကုိေပးသနားေတာ္ မူ၏။””ဟူေသာ စကားသည္ သူ၏ဘုရားဇာတိကုိ ၫႊန္းဆုိသည္။

ဗက္လင္ၿမိဳ႕တြင္ ေမြးဖြားေသာအခါမွ ေယ႐ႈသည္ စတင္ျဖစ္တည္လာျခင္း မဟုတ္ပါ။ သူသည္ ဘုရားအေနျဖင့္ ထာ၀ရကာလ ေနထုိင္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ဗက္လင္ၿမိဳ႕တြင္ ေမြးဖြားျခင္းအားျဖင့္ လူသားမ်ဳိးႏြယ္အတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ လာ ခဲ့သည္။ က်မ္းစာက ဤသုိ႔ဆုိသည္။ ““ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္လည္း လူ႔ဇာတိအျဖစ္ကုိ ခံယူ၍ ... ငါတုိ႔တြင္ တည္ေန ေတာ္မူသည္။”” (ေယာ ၁း၁၄)

ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ကဲ့သုိ႔ပင္ ေယ႐ႈ၌ ၀ိညာဥ္၊ စိတ္ႏွင့္ ကုိယ္ခႏၶာတစ္ခုရွိသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ႏွင့္ သူျခားနား ေသာအခ်က္မွာ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔တြင္ အျပစ္သား ဇာတိ ရွိေသာ္လည္း သူ၌မရွိေပ။ သူသည္ ဘုရားသခင္၏အျပစ္ ကင္းမဲ့ေသာ သားေတာ္ ျဖစ္ခဲ့/ျဖစ္လ်က္ရွိသည္။

ေယ႐ႈကုိဖြားျမင္ၿပီးေနာက္ ေယာသပ္ႏွင့္မာရိသည္ ပုံမွန္ လင္မယားခ်င္းေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈ႔ကုိျပန္လည္ ရယူၿပီး အျခားကေလးမ်ားကုိ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ ေယ႐ႈ၌ ညီိ(၄)ေယာက္ႏွင့္ အနည္းဆုံး ႏွစ္မ ႏွစ္ေယာက္ရွိခဲ့သည္။ (မာကု၊ ၆း၃)

ေယ႐ႈသည္ ပုံမွန္အေျခအေနမ်ဳိး၌ ႀကီးျပင္းခဲ့သည္။ သူသည္ ညီအကုိ၊ ညီမမ်ားႏွင့္အတူ အိမ္၌ေနခဲ့သည္။ ေယာသပ္သည္ လက္သမားတစ္ဦး ျဖစ္ၿပီး ေယ႐ႈသည္ လက္သမား ပညာကုိ သူ႔ထံမွ သင္ယူခဲ့သည္။ သူ႔ကေလးဘ၀ႏွင့္ ပတ္သက္၍ က်မ္းစာက ဤသုိ႔ဆုိခဲ့သည္။ ““ေယ႐ႈသည္လည္း အစဥ္ အတိုင္းႀကီးပြား၍ ပညာတုိးပြားလ်က္၊ ဘုရားသခင္ ေရွ႕ လူတုိ႔ေရွ႕မွာ မ်က္ႏွာရေတာ္မူ၏။”” (လု ၂း၅၂)

ယခုတြင္ ေယ႐ႈသည္ ဘုရားသခင္၏ၿပီးျပည့္စုံစြာေသာ ၀မး္ေျမာက္စရာအေၾကာင္း ျဖစ္သည္ကုိ ေဖာ္ျပထားေသာ က်မ္းစာအခ်ဳိ႕ကုိ ေလ့လာၾကပါစုိ႔။

ကေလးတစ္ဦးအေနျဖင့္ ေယ႐ႈ၏ဘ၀

ကေလးတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ေတာင္မွ ေယ႐ႈသည္ သူ႔ေကာင္းကင္ဘုံရွိ ခမည္းေတာ္ကုိ ေက်နပ္ ႏွစ္သက္ ေစရန္ အတြက္ အေလးထားမႈ႔ ရွိခဲ့သည္။ သူ႔အသက္ ၁၂ ႏွစ္တြင္ သူ႔မိဘမ်ားသည္ ပႆခါပြဲေတာ္ ကုိ အတူတူ၀င္စားရန္ ေယ႐ုရွလင္ၿမိဳ႕သုိ႔ သူ႔အားေခၚသြားခဲ့သည္။ ပြဲေတာ္ၿပီးဆုံး သြားေသာအခါ ေယ႐ႈသူ တုိ႔ႏွင့္အတူတူပါလာသည္အထင္ျဖင့္ သူ႔ မိဘမ်ားသည္ ေယ႐ုရွလင္ၿမိဳ႕မွ ထြက္ခြာခဲ့သည္။ တစ္ရက္ခန္႔ ခရီးသြားၿပီးေနာက္ ေယ႐ႈသူတုိ႔ႏွင့္ပါမလာသည္ကုိ သူတုိ႔သိသြားခဲ့သည္။ သူတုိ႔သည္ ေယ႐ႈကုိရွာရန္ ေယ႐ုရွလင္ၿမိဳ႕သုိ႔ျပန္လာခဲ့သည္။

သုံးရက္ၾကာၿပီးေနာက္ ဗိမာန္ေတာ္ထဲ၌ က်မ္းတတ္ဆရာမ်ားႏွင့္ ေျပာဆုိေဆြးေႏြးေနေသာ ေယ႐ႈကုိ ေတြ႕ခဲ့ၾကသည္။ ေယ႐ႈေျပာဆုိသည္ကုိ ၾကားသူအေပါင္းသည္ သူ၏ပညာကုိ အံ့ၾသမိန္းေမာခဲ့ၾကသည္။ သူ၏မိဘမ်ားက ဘာေၾကာင့္ ဤသုိ႔ေျပာဆုိႏုိင္သည္ကုိ ေျဖရွင္းခ်က္ေတာင္းေသာအခါ ေယ႐ႈက ဤသုိ႔ဆုိခဲ့သည္။““ကၽြႏ္ုပ္အဘ၏အိမ္၌ ေနရသည္ကုိ မသိပါသေလာ””ဟူ၍ျဖစ္သည္။ လုကာ ၂း၄၉

ေယ႐ႈသည္ ““ဘုရားသခင္ကုိရွာေသာသူမရွိ၊ တစ္ေယာက္မွ်မရွိ””ဟု ဆုိေသာေလာကအတြင္းသုိ႔  ဆင္းႂကြလာ ခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ အသက္ (၁၂)ႏွစ္ အရြယ္ကတည္းကပင္၊ သူ၏တစ္ခုေသာအေလးအနက္ထား မႈမွာ ေကာင္းကင္ဘုံရွိ သူ႔အဖ၏အလုပ္ျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္ကုိ သစၥာ ရွိစြာ ၀တ္ျပဳကုိးကြယ္မႈႏွင့္ သူ႔အလုိ ေတာ္ကုိ ဤသန္႔ရွင္းေသာကေလး၌ ေတြ႕ရသည္။ ဘုရားသခင္သည္ ၀မ္းေျမာက္မႈ႔အျပည့္အျဖင့္ ဤကေလး အေပၚသုိ႔ ၾကည့္ႏုိင္ခဲ့သည္။

လူႀကီးတစ္ဦးအေနျဖင့္ ေယ႐ႈ၏ဘ၀

က်မ္းစာက ““ေယ႐ႈသည္လည္း၊ အစဥ္အတုိင္းႀကီးပြား၍ လူေရွ႕ဘုရားေရွ႕၌  မ်က္ႏွာရသည္”” ဟူ၍ ဆုိခဲ့သည္။ သူသည္ အသက္(၃၀) ႏွစ္ အရြယ္ရွိၿပီး သူ၏သာသနာျပဳလုပ္ငန္းကုိ စတင္ေတာ့မည္ကုိ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ေတြ႕ရသည္။ ေယာဟန္သည္ ေယ႐ႈကုိႏွစ္ျခင္းမဂၤလာေပးေနတုန္း ေကာင္းကင္သည္ ႏွစ္ျခမ္းခြဲ၍ေယ႐ႈ အေပၚသုိ႔ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္သည္ ခ်ဳိးငွက္ကဲ့သုိ႔ ဆင္းသက္ခဲ့ေၾကာင္း က်မ္းစာကေျပာခဲ့သည္။ ေကာင္းကင္မွ အသံ တစ္သံ ထြက္ေပၚ လာခဲ့သည္။ ““ဤသူက၊ ငါႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိးရာ ငါ၏ခ်စ္သားေပတည္း”” ဟူ၍ျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္သည္ သူ႔ခ်စ္စြာေသာ သားေတာ္ အားျဖင့္ ၿပီးျပည့္စုံေသာ ၀မ္းေျမာက္ မႈကုိ ရရွိခဲ့သည္။

ေယ႐ႈသည္ စာတန္ကုိေအာင္ႏုိင္ခဲ့သည္

ပထမလူအာဒံသည္ စမ္းသပ္ျခင္းခံခဲ့ရသည္။ ဘုရားသခင္၏ဒုတိယလူ၊ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္သည္လည္း စမ္းသပ္ျခင္းကုိ ခံရန္လုိအပ္ခဲ့သည္။ က်မ္းစာက ဤသို႔ဆုိခဲ့သည္။ “ထုိအခါ မာနတ္၏စုံစမ္း ေသြးေဆာင္ျခင္းကုိ ခံေစမည္ အေၾကာင္း၊ ၀ိညာဥ္ေတာ္သည္ ေယ႐ႈကုိေတာသုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္ ေတာ္မူ၍။””            မႆဲ ၄း၁

စာတန္သည္ မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ စာတန္ကုိေသြးေဆာင္ခဲ့သနည္း? သူ၏ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ေယ႐ႈသည္ ဘုရားသခင္ကုိ မနာခံ ေစရန္ ျဖစ္သည္။ တကုိယ္ေကာင္းစိတ္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ရန္ စာတန္သည္  ေသြးေဆာင္ခဲ့ၿပီး ေယ႐ႈသည္ သုံးႀကိမ္တုိင္ ျငင္းပယ္ခဲ့သည္။ စာတန္သည္ က်႐ႈံး သြား ခဲ့သည္။

ပထမလူသည္ မိမိတကုိယ္ေကာင္းစိတ္ အလုိတုိင္း လုပ္ေဆာင္၍ ဘုရားသခင္ကုိ မနာခံခဲ့ေသာေၾကာင့္ စာတန္၏အလဲထုိးအႏုိင္ယူျခင္းကုိ ခံခဲ့ရသည္။ ဒုတိယလူသည္ ဘုရားသခင္ကုိ လုံး၀နာခံခဲ့ေသာေၾကာင့္ စာတန္အေပၚ ေအာင္ပြဲခံႏုိင္ခဲ့သည္။

ေယ႐ႈသည္ ႀကီးျမတ္ေသာအမႈမ်ားကုိ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္

ေယ႐ႈက သူသည္ ဘုရားသခင္၏သားေတာ္ျဖစ္သည္ဟု ေျပာခဲ့သည္။ ထုိအခ်က္မွန္ကန္သည္ကုိ အံ့ၾသဖြယ္ ႀကီးျမတ္ေသာအမႈ႔မ်ားကုိ လုပ္ေဆာင္ျခင္းအားျဖင့္ သက္ေသျပခဲ့သည္။

မႆဲအခန္းႀကီး (၈)တြင္ ေယ႐ႈသည္ တပည့္ေတာ္မ်ားႏွင့္အတူ ေလွတစ္စင္းအတြင္း၌ ရွိေနသည္ ကုိ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ဖတ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ေယ႐ႈသည္ အိပ္ေပ်ာ္သြားခဲ့ၿပီး မုန္တုိင္းႀကီးတစ္ခုျဖစ္ေပၚလာသည္။ ေလွ နစ္ျမႇဳပ္မည္ကုိ တပည့္ေတာ္ မ်ားသည္ စုိးရိမ္ေနခဲ့ၾကသည္။ သူတုိ႔သည္ ေယ႐ႈ ကုိ ႏႈိး၍ “သခင္၊ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ကုိ ကယ္ပါ””ဟူ၍ ေျပာၾကသည္။

ေယ႐ႈသည္ ““ၿငိမ္သက္ျခင္းရွိေစ”” ဟူ၍ေလႏွင့္ပင္လယ္ကုိ ေျပာခဲ့သည္။ ထုိအခါ ေလႏွင့္ပင္လယ္သည္ ၿငိမ္က်သြားသည္။ တပည့္ေတာ္တုိ႔တြင္ အလြန္အမင္း အံ့အားသင့္ၿပီး ““ဤသူကား အဘယ္သုိ႔ေသာသူနည္း။ ေလႏွင့္ ပင္လယ္သည္ သူ၏စကားကုိနားေထာင္ပါသည္တကား”” ဟုဆုိခဲ့ၾက သည္။

ေယ႐ႈတြင္ နတ္ဆုိးမ်ားကုိႏိုင္ေသာ တန္ခုိးေတာ္ရွိသည္။ ၀ိညာဥ္ဆုိးမ်ားသည္ ေယ႐ႈမွာဘုရား သားေတာ္ ျဖစ္သည္ကုိ သိၾက၍ သူက အမိန္႔ ေပးေသာအခါ နာခံၾကသည္။ (လုကာ ၄း၃၆ တြင္ၾကည့္ပါ)

အနာေရာဂါရွိသမွ်ကုိ ၿငိမ္းေစႏုိင္ေသာ တန္ခုိးလည္းေယ႐ႈတြင္ရွိသည္။ သူသည္ ဒုကၡိိတမ်ားကုိ လမ္းျပန္ေလွ်ာက္ ေစခဲ့သည္။ မ်က္ကန္းမ်ားကုိလည္း အျမင္အာ႐ုံ ျပန္လည္ရရွိေစခဲ့ၿပီး ေရာဂါရွိသူမ်ားကုိလည္း ေရာဂါေပ်ာက္ေစခဲ့သည္။ က်မ္းစာက နာမက်န္းျဖစ္သူအမ်ားအျပားသည္ သူထံသို႔လာ၍ ““ကုိယ္ေတာ္သည္ ထုိလူနာအသီးသီးတုိ႔အေပၚ၌ လက္ေတာ္ကုိ တင္၍ အနာၿငိမ္းေစသည္”” ဟုဆုိသည္။ (လုကာ ၄း၄၀)

ေယ႐ႈ၌  ေသျခင္းတရားကုိ ေအာင္ႏုိင္ေသာ တန္ခုိးလည္းရွိသည္။ သူသည္ လူ(၃)ဦးကုိေသျခင္းမွ ထေျမာက္ ေစခဲ့သည္။ တခါတြင္ အသုဘ ပုိ႔ေဆာင္သူလူအစုအေ၀းႏွင့္ ေယ႐ႈေတြ႕ဆုံခဲ့သည္။ လူအားလုံးသည္ ငိုယုိေနခဲ့ၾကသည္။ မုဆုိးမ၏တစ္ဦးတည္းေသာသား ေသဆုံးခဲ့၍ျဖစ္ၿပီး သူ႔ကုိ ျမႇဳပ္ႏွံရန္ အတြက္ ပုိ႔ေဆာင္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။

ဤသနားဖြယ္ မိန္းမတြင္ ေယာက္်ားမရွိဘဲ သူမ၏တစ္ဦးတည္းေသာသားမွာလည္း ေသဆုံးခဲ့၍ သူမသည္ ခါးသီးစြာ ငုိေႂကြးေနခဲ့သည္။ ေယ႐ႈသည္ သူမကုိသနား၍ မငိုရန္ ေျပာခဲ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ေသေနၿပီျဖစ္ေသာ သူမ၏ သားကုိ ““လူငယ္၊ ထေလာ့၊ သင့္ကုိငါေျပာသည္ဟူ၍ ေျပာခဲ့သည္။ ေယ႐ႈ ထုိစကားမ်ားကုိ ေျပာၿပီးသည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ထုိလူငယ္သည္ ထထုိင္၍ စကားစတင္ေျပာခဲ့သည္။ လူမ်ားသည္ အလြန္အမင္း ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ၾကသည္။ သူတုိ႔သည္ ဘုရားသခင္အား ခ်ီးမြမ္း၍ ““ဘုရားသခင္သည္ လူမ်ားထံ အလည္အပတ္လာၿပီ။”” ဟူ၍ ေျပာဆုိခဲ့ၾကသည္။ (လုကာ ၇း၁၁-၁၆ တြင္ၾကည့္ပါ။)

ေယ႐ႈတြင္ အျပစ္မ်ားကုိ ေျဖလႊတ္ႏုိင္ေသာတန္ခုိးေတာ္ရွိသည္

ေယ႐ႈတြင္ လူမ်ားကုိအနာၿငိမ္းေစႏုိင္ေသာ တန္ခုိးေတာ္ရွိ႐ုံမက ေသေသာသူမ်ားကုိ ထေျမာက္ေစ ႏုိင္ေသာ တန္ခုိးေတာ္လည္းရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိအရာမ်ားထက္မ်ားစြာ အေရးႀကီးေသာအရာကုိလည္း သူ လုပ္ႏုိင္သည္။ သူ႔တြင္ လူမ်ား၏အျပစ္မ်ားကုိ ေျဖလႊတ္ႏုိင္ေသာ တန္ခုိးေတာ္ ရွိသည္။ တစ္ေန႔တြင္ လူ(၄)ေယာက္သည္ သူတုိ႔၏သူငယ္ခ်င္းကုိ ေယ႐ႈထံေခၚလာၾကသည္။ ဤလူသည္ မသန္မစြမ္းျဖစ္ၿပီး လမ္းမေလွ်ာက္ႏုိင္ေပ။ သူ႔ သူငယ္ခ်င္းမ်ားသည္ ေယ႐ႈက သူ႔ကုိ အနာေရာဂါၿငိမ္းေစႏုိင္သည္ကုိ ယုံၾကည္ သျဖင့္ ေယ႐ႈထံေခၚေဆာင္လာၾကသည္။ ေယ႐ႈအနီးအပါး၌ လူမ်ားစြာ ရွိေသာေၾကာင့္ သူတုိ႔သည္ ေယ႐ႈ၏အနီးအနားသုိ႔ မလာႏုိင္ၾကေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူတုိ႔သည္ အိမ္ေခါင္မုိးေပၚတက္၍ အမုိးကုိေဖါက္ကာ ေယ႐ႈရွိေသာ ေနရာသုိ႔ မသန္မစြမ္းျဖစ္ေနသူကုိ ေလွ်ာခ်ၾကသည္။ ေယ႐ႈက ဤလူသည္ အနာေရာဂါ ၿငိမ္းေစေသာအခြင့္ရဖုိ႔ လုိအပ္႐ုံသာမက သူ၌သာ၍ႀကီးေသာ လုိအပ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ အျပစ္မွလႊတ္ျခင္းအခြင့္ ကုိ လုိအပ္ ေၾကာင္းကုိလည္း သိရွိခဲ့သည္။ ေယ႐ႈက ““သင့္အျပစ္မ်ားသည္ ေျဖလႊတ္ျခင္းခံရၿပီ။”” ဟူ၍ ထုိ လူအားဆုိလုိက္သည္။ ထုိေနရာတြင္ရွိေနေသာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ထုိစကားကုိ သေဘာ မတူၾကေပ။ သူတုိ႔ဘာသာ ဤသုိ႔ ေတြးေန ၾကသည္။ ““ဤလူက ဘယ္လုိလုပ္ၿပီး အျပစ္မ်ားကုိ ေျဖလႊတ္ႏုိင္ မွာလဲ? ဘုရားသခင္တေယာက္ထဲပဲ လုပ္ႏုိင္တာပဲ”” ဟူ၍ျဖစ္သည္။

ဘုရားသခင္တစ္ေယာက္ထဲကပဲ အျပစ္မ်ားကုိ ေျဖလႊတ္ႏုိင္သည္ဟု ေတြးေတာျခင္းသည္ မွန္ကန္ ေသာ္လည္း ေယ႐ႈကုိ သာမန္လူ အျဖစ္ ထင္ျခင္းသည္ သူတုိ႔၏မွားယြင္းမႈ႔ျဖစ္သည္။ ေယ႐ႈသည္ သူတုိ႔ေတြး ေတာေနေသာ အရာမ်ား ကုိ သိသျဖင့္ ဤသုိ႔ဆုိခဲ့သည္။ ““လူသားသည္ ေျမႀကီးေပၚမွာ အျပစ္လႊတ္ႏုိင္သည္ကုိ သင္တုိ႔သိေစျခင္းငွာ ထေလာ့။ ကုိယ္အိပ္ရာကုိေဆာင္၍ ကုိယ္အိမ္သုိ႔သြားေလာ့။ သင့္အားငါဆုိသည္ ဟု လက္ေျခ ေသေသာသူအား မိန္႔ေတာ္မူ၏။”” ထုိသူသည္လည္း လူမ်ားေရွ႕မွာ ခ်က္ခ်င္းထ၍အိပ္ရာကုိ ေဆာင္လ်က္၊ ဘုရားသခင္၏ ဂုဏ္ေတာ္ကုိခ်ီးမြမ္းလ်က္ မိမိအိမ္သုိ႔သြားေလ၏။

ေယ႐ႈသည္ ခမည္းေတာ္ကုိ ထင္ရွားေစသည္။

ေယ႐ႈသည္ ခမည္းေတာ္ကုိ ထင္ရွားေစရန္ ဆင္းႂကြလာသည္။ ဘုရားသခင္က မည္သည္ပုံစံမ်ဳိး ျဖစ္သည္ကုိ ျပသရန္၊ ေျပာရန္ ဆင္းႂကြ လာသည္။ က်မ္းစာက ဤသုိ႔ဆုိသည္။ ““ဘုရားသခင္ကုိ အဘယ္သူမွ် မျမင္စဖူးေသာ္လည္း ခမည္းေတာ္၏ ရင္ခြင္၌ရွိေသာတစ္ပါးတည္းေသာ သားေတာ္သည္ ဘုရားသခင္ကုိ ထင္ရွားေစေတာ္မူၿပီ။ ေယာ ၁း၁၈

ေယ႐ႈသည္ ခမည္းေတာ္၏ အံ့ၾသဖြယ္ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတာ္ႏွ့င္ ေက်းဇူးေတာ္ကုိ သူအးျဖင့္ ျပသခဲ့သည္။ သူက ““ငါ့ကုိျမင္ေသာသူသည္ ခမည္းေတာ္ကုိ ျမင္၏””ဟု ဆုိခဲ့သည္။ ေယာ ၁၄း၉

ေယ႐ႈသည္ ဘုရားသခင္ကုိ အၿမဲေက်နပ္ႏွစ္သက္ေစသည္။

ေယ႐ႈသည္ ဘုရားသခင္၏ အျပစ္အနာအဆာမရွိ ၿပီးျပည့္စုံေသာ အေစခံျဖစ္သည္။ သူသည္ အၿမဲတမ္း ဘုရားသခင္၏ အလုိေတာ္ကုိ လုပ္ေဆာင္ေနခဲ့သည္။ သူ႔ခမည္းေတာ္ကုိ ေက်နပ္ႏွစ္သက္ေစ ေသာအရာမ်ားကုိလည္း အၿမဲတမ္း လုပ္ေဆာင္ေနခဲ့သည္။ ေယ႐ႈက ဤသုိ႔ေျပာခဲ့သည္။ ““ငါ့ကုိေစလႊြတ္ ေတာ္မူေသာသူသည္ ငါႏွင့္အတူ ရွိေတာ္ မူ၏။... အေၾကာင္းမူကား၊ ႏွစ္သက္ေစေတာ္မူေသာအမႈ႔ကုိ အစဥ္ အၿမဲငါျပဳသည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။”” ေယာ ၈း၂၉

ေယ႐ႈသည္ သုံးႏွစ္ခြဲၾကာ ေဟာေျပာသင္ၾကားရန္ လွည့္လည္သြားလာခဲ့သည္။ က်မ္းစာက ဤသုိ႔ ဆုိသည္။ ““ထုိအေၾကာင္းအရာဟူမူကား ဘုရားသခင္သည္ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ႏွင့္၄င္း၊ တန္ခုိးေတာ္ႏွင့္၄င္း၊ နာဇရက္ၿမိဳ႕ သား ေယ႐ႈကုိဘိသိတ္ေပးေတာ္မူသျဖင့္ ထုိသူသည္ ဘုရားသခင္၏အခြင့္ေတာ္ႏွင့္ ေက်းဇူးျပဳလ်က္၊ မာနတ္ ညႇင္းဆဲ ေသာ သူအေပါင္းတုိ႔အား ခ်မ္းသာကုိေပးလ်က္၊ လွည့္လည္ ေတာ္မူ၏။ တမန္ ၁၀း၃၈

တစ္ခါတြင္ ေယ႐ႈသည္ တပည့္ေတာ္မ်ားျဖစ္ေသာ ေပတ႐ု၊ ယာကုပ္ႏွင့္ေယာဟန္တုိ႔ႏွင့္အတူ ျမင့္ေသာ ေတာင္ထိပ္တစ္ခုဆီတက္ၾကသည္။ ထုိေနရာတြင္ ဘုရားသားတစ္ဦးအေနျဖင့္ ေယ႐ႈ၏ဘုန္းေတာ္သည္ သူ႔ထံမွ ထြန္း ေတာက္ ေနခဲ့သည္။ က်မ္းစာက သူသည္ ““ထူးျခားေသာ အဆင္း အေရာင္ႏွင့္ ျပည့္စုံသည္ျဖစ္၍၊ မ်က္ႏွာေတာ္သည္ ေနကဲ့သုိ႔ထြန္းေတာက္လ်က္၊ အ၀တ္ေတာ္သည္ အလင္းကဲ့သုိ႔ျဖဴလ်က္ ရွိ၏။”” မႆဲ ၁၇း၂

ထုိ႔ေနာက္ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းမွ သူေတာ္စင္မ်ားျဖစ္ေသာ ေမာေရွႏွင့္ဧလိယသည္ ေယ႐ႈႏွင့္အတူ ေပၚလာသည္။ ေပတ႐ုက တဲေတာ္(၃)ခုကုိ ထုိေနရာတြင္ေဆာက္ရန္ အႀကံေပးေသာအခါ ေတာက္ပေသာ တိမ္တုိက္တစ္ခုသည္ သူတုိ႔အားလႊမ္းၿခံဳခဲ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ဘုရားသခင္သည္ ေကာင္းကင္မွ ဤသုိ႔ ေျပာခဲ့သည္။ ““ဤသူသည္ ငါႏွစ္သက္ ျမတ္ႏုိးရာ ငါ၏ခ်စ္သားေပတည္း။”” သူ၏စကားကုိ နားေထာင္ၾက ေလာ့။”” ဟူ၍ျဖစ္သည္။ (မႆဲ ၁၇း၅)

ေပတ႐ုသည္ ထုိအခ်ိန္က ျမင္ကြင္းကုိ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ေတာ့ေပ။ အႏွစ္ ၃၀ ၾကာၿပီးေနာက္ ေပတ႐ုက ဤသုိ႔ေရးခဲ့သည္။ ““ငါတုိ႔သခင္ ေယ႐ႈ၏တန္ခုိးေတာ္ကုိ၄င္း၊ ႂကြလာေတာ္မူျခင္းကုိ၄င္း၊ သင္တုိ႔အား ၾကားေျပာေသာအခါ၊ ငါတုိ႔သည္ ပရိယာယ္ႏွင့္ျပင္ဆင္ေသာ ဒ႑ာရီစကား ကုိမလုိက္၊ ဘုန္းအာႏုေဘာ္ကုိ ကုိယ္တုိင္ျမင္ေသာသူျဖစ္ၾက၏။ အဘယ္သို႔နည္းဟူမူကား၊ ဤသူကား ငါႏွစ္သက္ ျမတ္ႏုိးရာ၊ ငါ၏ခ်စ္သား ေပတည္းဟူ ေသာ အသံေတာ္သည္ ထူးျမတ္ေသာအေရာင္အ၀ါေတာ္ထဲက ထုိသခင္သုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ ခမည္းေတာ္ဘုရားသခင့္ ထံေတာ္မွ ဂုဏ္အသေရ ဘုန္းအာႏုေဘာ္ကုိ ခံရေတာ္မူ၏။ ၂ေပ ၁၆-၁၇

ဘုရားသခင္၏လူႏွစ္ဦး

ဘုရားသခင္စပ္ဆုိင္ေသာအရာမ်ားကုိ နက္႐ႈိင္းစြာ သင္ၾကားျခင္းခံရသူတစ္ဦးက ဤသို႔ဆုိသည္။ ““က်မ္းစာ သည္ အာဒံႏွင့္ ခရစ္ေတာ္ တည္းဟူေသာ လူႏွစ္ေယာက္၏ရာဇ၀င္ကုိ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔အား ေျပာျပသည္။ အာဒံသည္ ဘုရားသခင္ အတြက္ မလုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါ။ ခရစ္ေတာ္ကသာ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။

ခရစ္ယာန္ သမၼာတရားကုိ အႏွစ္ခ်ဳပ္လုိက္ပါက ဘုရားသခင့္ေရွ႕၌ရွိေသာ ဘုရားသခင္ကုိေက်နပ္ႏွစ္သက္ ေစေသာ တစ္ဦးတည္း ေသာသူမွာ ခရစ္ေတာ္သာျဖစ္သည္။ (C.A. Coates)

ဤအရာသည္ မွန္ကန္သည္။ အာဒံႏွင့္သူ၏အျပစ္သားဇာတိ၊ မိသားစုသည္ ဘုရားသခင္အတြက္ လုပ္ေဆာင္မည္ မဟုတ္ေပ။ ဘုရားသခင္၏ႏွလုံးသားကုိ ေက်နပ္ႏွစ္သက္ေစမည္ မဟုတ္ပါ။

အႏွစ္ခ်ဳပ္ရေသာ္

ဘုရားသခင္၏ဒုတိယလူ သခင္ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္ကို လံုး၀ ႏွစ္သက္ေစသူအျဖစ္ ေတြ႕ျမင္ ေစေသာ သူတစ္ဦး ျဖစ္သည္။

ျပန္လည္၍  စဥ္းစားဆင္ျခင္ျခင္း

ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္ႏွင့္ပတ္သက္၍  ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔အၿမဲတမ္းသိသင့္ေသာ ႀကီးျမတ္ေသာအခ်က္ (၃)ခ်က္ ရွိသည္။

၁။ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္သည္ ဘုရားျဖစ္သည္

““ေယ႐ႈသည္ ဘုရားျဖစ္သည္။”” ဟူေသာကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ က်မ္းစာက သံသယလုံး၀မရွိေအာင္ တင္ျပ ထားသည္။ ေဟၿဗဲ ၁း၈ တြင္ ခမည္းေတာ္ဘုရားသခင္သည္ သူ႔သားေတာ္ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္ကုိ ဤသုိ႔ ေျပာေနသည္။ ““အုိ ဘုရားသခင္၊ ကုိယ္ေတာ္၏ပလႅင္သည္ နိစၥထာ၀ရ ပလႅင္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။”” ဟူ၍ျဖစ္ သည္။

ဘုရားသခင္၏ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ သခင္ေယ႐ႈ မည္သူျဖစ္သည္ဟူေသာ သမၼာတရားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္းစြာတင္ျပရန္ အလြန္ အမင္း ဂ႐ုစုိက္၍ ေရးသားထားသည္။ က်မ္းစာသည္ ဘုရားသခင္၏ ဘုန္းေတာ္ႏွင့္ သူ႔လူ၏ဘုန္းေတာ္ကုိ တင္ျပေရးသားရာတြင္ အထူးဂ႐ုစုိက္ ခဲ့သည္။ သူသည္ ဘုရားသခင္ျဖစ္ခဲ့၊ ျဖစ္လ်က္ရွိၿပီး အၿမဲတမ္းလည္းျဖစ္ေနမည္ျဖစ္သည္။

ဘုရားသခင္၏သားေတာ္ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္၏အမည္နာမတစ္ခုမွာ ““ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္”“ဟူ၍ျဖစ္သည္။ က်မ္းစာ က ဤသုိ႔ဆုိသည္။ ““အစအဦး၌ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္(ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္၊ သားေတာ္)ရွိ၏။ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္ ႏွင့္ အတူရွိ၏။ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္လည္း ဘုရားသခင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ (ေယာ ၁း၁)

၂။ ဘုရားသခင္၏သားေတာ္သည္ လူဇာတိကုိခံယူခဲ့သည္။

က်မ္းစာက ““ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္လည္း လူ႔ဇာတိအျဖစ္ကုိခံယူ၍ ေက်းဇူးေတာ္ႏွင့္၄င္း၊ သစၥာေတာ္ႏွင့္၄င္း ျပည့္စုံလ်က္ ငါတုိ႔တြင္ တည္ေနေတာ္မူသည္ျဖစ္၍  ခမည္းေတာ္၌ တပါးတည္းေသာ သားေတာ္၏ဘုန္းကဲ့သုိ႔၊ သူ၏ဘုန္းေတာ္ ကုိ ငါတုိ႔သည္ျမင္ရၾကၿပီ။ (ေယာ ၁း၁၄)

ဘုရားသခင္၏သားေတာ္သည္ ဤကမၻာေပၚတြင္ ေနထုိင္ခဲ့သည္။ ဤႀကီးျမတ္ေသာအခ်က္သည္ သင့္ႏွလုံးသား ထဲတြင္ စြဲေနပါေစ။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ ဤအံ့ၾသဖြယ္ႀကီးျမတ္ေသာအခ်က္ကုိ တစ္စကၠန္႔မွ်ပင္ မေမ့ေလ်ာ့သင့္ေပ။ က်မ္းစာက ဤသုိ႔ဆုိသည္။ ““မွန္ေသာကုိးကြယ္ေသာအရာ၏ နက္နဲေသာအရာသည္ ႀကီးစြာေသာအရာျဖစ္သည္ဟု ျငင္းခုန္ရန္မရွိ။ ဘုရားသခင္သည္ ကုုိယ္ခႏၶာေတာ္၌ ေပၚထြန္းေတာ္မူၿပီ။”” (၁တိ ၃း၁၆)

အျခားအရာမ်ားသာမက ဘုရားသခင္၏သားေတာ္သည္ ႀကီးျမတ္ေသာဖန္ဆင္းရွင္ျဖစ္ရန္ စၾက၀ဌာကုိ စကား ေတာ္အားျဖင့္ တည္ရွိ ျဖစ္ေပၚ ေစခဲ့ေသာအေၾကာင္းကုိလည္း က်မ္းစာသည္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔အား ေျပာျပထားသည္။ ဘုရားသခင္၏ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္က ဤသုိ႔ဆုိထားသည္။ “ထုိႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ခပ္သိမ္းေသာအရာတုိ႔ကုိ ဖန္ဆင္း ေတာ္မူ၏။ ဖန္ဆင္းေတာ္မူျခင္းႏွင့္ ကင္းလြတ္လွ်က္ရွိေသာအရာ တစ္စုံတစ္ခုမွ်မရွိ။”” ေယာ ၁း၃

ဤသုိ႔ ေတြ႕ၾကည့္ပါ။ ႀကီးျမတ္ေသာဖန္ဆင္းရွင္သည္ ဤလူသားမ်ဳိးႏြယ္အတြင္းသို႔ ေသးငယ္ေသာ ကေလးေလး အေနျဖင့္ ၀င္ေရာက္ လာခဲ့သည္။ လူသားကုိဖန္ဆင္းသူသည္ လူသားကုိ ေရြးႏႈတ္ကယ္တင္ရန္အတြက္ လူသားဇာတိကုိ ခံယူခဲ့သည္။ ဤအရာထက္သာ၍ အံ့ၾသဖြယ္ ေကာင္းမြန္ေသာ အရာမ်ားရွိဦးမည္ေလာ့။

၃။ ဘုရားသခင္၏ သားေတာ္ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္သည္ ထာ၀ရကာလပတ္လုံး ဘုရား-လူသား အေနျဖင့္ ဆက္လက္တည္ရွိေနမည္။

လူအမ်ားစုက ခရစ္ေတာ္ လူဇာတိအျဖစ္ခံယူျခင္းသည္ ဤကမၻာေပၚတြင္ သူရွိစဥ္ကာလ အတြင္း၌သာ လူကုိယ္ခႏၶာတစ္ခု၌ ၀င္စားသည္ ဟု ထင္ၾကသည္။ ဤသည္မွာ အမွားတစ္ခုသာျဖစ္သည္။ လူသား တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ၿပီးေသာ ခရစ္ေတာ္သည္ ထာ၀ရကာလပတ္လုံး ဘုရား-လူသား အေနျဖင့္ ဆက္လက္တည္ရွိ ေနမည္ျဖစ္သည္။ လူဇာတိကိုယူျခင္းသည္ သူ ဤကမၻာတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္စဥ္ကာလအတြင္း၌သာ ျဖစ္တည္ခဲ့ေသာ လူ႔ဇာတိ ကုိ ရည္ရြယ္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ သူ ယခုလက္ရွိျဖစ္ေနေသာ သူ၏ဇာတိကုိ ရည္ၫႊန္းသည္။

ဘုရားသားေတာ္၊ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္သည္ လူ႔တစ္ဦးအေနျဖင့္ ဤကမၻာေပၚတြင္ ေနထုိင္ခဲ့ၿပီး လူတစ္ဦး အေနျဖင့္ ေသဆုံးခဲ့သည္။ လူတစ္ဦး အေနျဖင့္ ျမႇဳပ္ႏွံျခင္းကုိခံခဲ့ရၿပီး လူတစ္ဦးအေနျဖင့္ ေသျခင္းမွ ထေျမာက္ခဲ့သည္။ သူသည္ ဘုန္းေတာ္ ထြန္းေတာက္၍ ထေျမာက္ေသာ လူသား တစ္ဦး အေနျဖင့္ ေကာင္းကင္ဘုံသုိ႔ ျပန္တက္သြားခဲ့သည္။ ယေန႔တြင္ သူသည္ ေကာင္းကင္ႏွင့္ေျမႀကီးေပၚ၌ ဘုန္းေတာ္ထင္ရွားေသာ လူသားအေနျဖင့္ ခမည္းေတာ္၏ လက္်ာေတာ္ ဘက္၌ ေနရာခ်ထားျခင္းခံရသည္။ ယေန႔တြင္ ျဖစ္လ်က္ရွိေသာ ခရစ္ေတာ္၏ဇာတိႏွင့္ပတ္သက္၍ က်မ္းစာက ဤသုိ႔ ဆုိ သည္။ “အေၾကာင္းမူကား၊ ဘုရားသခင္၏ ဇာတိအျဖစ္ေတာ္ႏွင့္ျပည့္စုံျခင္းအေပါင္းသည္ ခရစ္ေတာ္၌ကုိယ္ထင္ရွား၍ က်ိန္း၀ပ္ေတာ္မူ၏။” (ေကာ ၂း၉) ခရစ္ေတာ္၌ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ခဲ့ေသာ ကုိယ္ခႏၶာရွိသည္ကုိ ဆုိလုိျခင္းျဖစ္သည္။

ေမးခြန္းမ်ား

၁။ ဘုရားသခင္ႀကီးစြာေသာကယ္တင္ျခင္းအေၾကာင္းကို နားလည္ႏိုင္ရန္အတြက္ အဓိကေသာ့ခ်က္မွာ ဘုရားသခင္သည္ လူသားမ်ိဳးႏြယ္တစ္စုလံုးကို ေအာက္ပါအေပၚမူတည္၍ ကိုင္တြယ္သည္ကို နားလည္ရ မည္ျဖစ္သည္။

(က) လူႏွစ္ဦးျဖစ္ေသာ အာဒံႏွင့္ခရစ္ေတာ္အေပၚ

(ခ)  လူတစ္ဦးျဖစ္ေသာ အာဒံအေပၚ

၂။ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္သည္ .....

(က) လူဇာတိႏွင့္ ဘုရားဇာတိအျပည့္ရွိသူျဖစ္သည္။

(ခ)  လူဇာတိႏွင့္ ဘုရားဇာတိ တစ္၀က္စီရွိသူျဖစ္သည္။

၃။ ေယ႐ႈသည္ ဘုရားသခင္၏ သားေတာ္ျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ .....

(က) ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားလံုးသည္ ဘုရားသခင္၏ သားမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

(ခ)  ဘုရားသခင္သည္ သူ၏ခမည္းေတာ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

၄။ ေယ႐ႈသည္ လူ၏သားလည္းျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ .....

(က) ေယာသပ္သည္ သူ႔၏ဖခင္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

(ခ)  မာရိသည္ သူ၏အေမျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

၅။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔နည္းတူ ခရစ္ေတာ္၌ ၀ိညာဥ္၊ စိတ္ႏွလံုးႏွင့္ ခႏၶာကိုယ္တို႔ ရွိၾကသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ႏွင့္ ကြဲျပားေသာအခ်က္မွာ ...

(က) သူ၌အျပစ္သားဇာတိမရွိပါ။

(ခ)   သူသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ထက္မ်ားစြာသာလြန္ေကာင္းမြန္သည္။

၆။ ေယ႐ႈက သူသည္ ဘုရားသခင္၏သားေတာ္ျဖစ္သည္ကို ေျပာခဲ့ၿပီး ဘုရားသားျဖစ္ေၾကာင္း ဤသို႔ သက္ေသျပခဲ့သည္။

(က) လူမ်ားႏွင့္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားၾကားတြင္ လူႀကိဳက္မ်ားေအာင္ျမင္ျခင္းျဖင့္။

(ခ)   သူ၏အံ့ၾသဖြယ္လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားအားျဖင့္။

၇။ ေယ႐ႈသည္ စာတန္အေပၚ ဤသို႔လုပ္ျခင္းျဖင့္ ေအာင္ႏိုင္သည္။

(က) တကိုယ္ေကာင္းဆန္စြာျပဳလုပ္ျခင္းႏွင့္သူ၏ တန္ခိုးအာဏာကို ျပသျဖင္းအားျဖင့္။

(ခ)   ဘုရားသခင္ကို အျပည့္အ၀နာခံျခင္းအားျဖင့္

၈။ ေယ႐ႈဤေလာကသို႔ႂကြလာသည္။

(က) လူမ်ားကိုအနာၿငိမ္းေစရန္ႏွင့္ ထိုေခတ္ကာလရွိ လူမႈေရးျပသနာမ်ားကိုေျဖရွင္းရန္။

(ခ)   ဘုရားသခင္ကို ေဖာ္ထုတ္ျပသရန္ႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ကယ္တင္ရွင္ျဖစ္ရန္။

၉။ သမၼာက်မ္းစာအရ ေယ႐ႈသည္ ဘုရားသခင္ကို ------ ႏွစ္သက္ေပ်ာ္ရႊင္ေစခဲ့သည္။

(က) သူသည္ ေဒသနာေတာ္ေဟာေျပာ၍ လူမ်ားကိုအနာေရာဂါၿငိမ္းေစေသာအခ်ိန္မ်ားတြင္သာ။

(ခ)   အၿမဲတမ္း

၁၀။ သမၼာတရားတစ္ခုလံုး၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္မွာ

(က) ဘုရားသခင္၏ေပ်ာ္ရႊင္၀မ္းေျမာက္မႈအတြက္ ဘုရားေရွ႕ေတာ္၌ရွိေသာ တဦးတည္းေသာသူမွာ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္ သာ

ျဖစ္သည္။

(ခ) လူမ်ားကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ဆက္ဆံ၍ ဘုရားသခင္၏ ပညတ္ေတာ္တို႔ကို ေစာင့္ထိန္းသူ တိုင္းသည္

ဘုရားသခင္ကို ေက်နပ္ႏွစ္သက္ေစသည္။

 

အန္ဒရူး