ၾကယ္မ်ားလြန္လွ်င္



ေမာင္ညိဳျပာ

အခန္း(၅)
ဆရာ၀န္ၾကီး၏ ရုပ္ကလာပ္ ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္း ခ်ပ္(ခ်္) တဲမွာ ေရာက္ေနျပီ။ ငိုေၾကြးေနေသာ ေတးသံမ်ားသည္ ဘယ္သံညာသံမွ မၾကားရေသာ ဘုရားေက်ာင္းတြင္းမွာ အလိုလိုၾကားေနရသည္။ ေဆြးေျမ့ စုေပါင္းငိုေၾကြးပြဲ သို႔မဟုတ္ ၀ိညာဥ္တစ္ခုအတြက္ ၀ိုင္းရံဆုေတာင္းပြဲကို စတင္မႈအျဖစ္ ေန႔လည္တစ္နာရီကို သတ္မွတ္လိုက္ၾကသည္။

.


ခုခါ လူေတြေတာ္ေတာ္စံုေနျပီ။ ပန္းျခင္းမ်ား၊ ပန္းေခြမ်ား၊ ပန္းကံုးမ်ား၊ ပန္းေခြမ်ား၊ ပန္းခက္မ်ား၊ သိကၡာေတာ္ရ ဆရာေတာ္မ်ား ေနရာယူထားၾကသည့္ စင္ျမင့္၏ နဖူးေတာ္မွာ ခ်ိတ္ဆြဲထားၾက၊ ျပင္ဆင္ထားၾက၊ မြမ္းမံထားၾကသည္။ လြမ္းသူ႔ပန္းေခြမ်ား ထင္သည္ထက္ပိုေနသည္။ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ေပးပို႔ေသာ လြမ္းသူ႔ပန္းေခြတစ္ခုသည္ တည္ရွိမေနေပ။ ကြ်န္ေတာ္၏ စိတ္ကူးထဲမွာ အခ်ိန္ကုန္သြားခဲ့သည္။

တစ္နာရီထိုးဖို႔ ၁၅မိနစ္အလိုမွာ စႏၱယားတီးလံုးမ်ားႏွင့္ ေအာ္ဂင္တီးလံုးမ်ား၏ ေၾကကြဲမႈသည္ လြင့္ခလာေလသည္။ သစ္ပင္အိုတစ္ပင္မွ ရြက္က်င္ေတြ တစ္ရြက္ခ်င္းအဆက္မျပက္ ေၾကြက်ေနသလို အာရံုထဲထင္ျမင္လာသည္။ ဂႏၱ၀င္ ဆုေတာင္းသီခ်င္းမ်ား၊ ဓမၼသံစံုမ်ားကို ေဖၚက်ဴးေနၾကေပမဲ့ ရင္ထဲမွာေတာ့ လိ(ဖ္)မိတင္ဒါေတးသြားကို အမွတ္ရေနမိလွ်က္ ၾကည္ႏူးမသြားပဲ ၀မ္းနည္းလႈိက္ဖို ငိုရႈိက္ေနမိပါသည္။

၀ိညာဥ္သစ္သို႔ ကူးေျပာင္းပြဲ..တဲ့။

ကြ်န္ေတာ္ ဘယ္ဘက္ခံုတန္းစု၏ တတိယတန္းမွာ ထိုင္ေနသည္။ ကြ်န္ေတာ့၀န္းက်င္မွာ အမ်ိဳးသမီးေတြခ်ည္းပါပဲ။ သူတို႔မိသားစုမ်ားက ညာဘက္ခံုတန္လ်ားမ်ား ၾကားထဲမွာ၊ အငယ္မႏွင့္ ဒုတိယသမီးတို႔ ၀တ္စံုအနက္မ်ား ၀တ္ထားၾကသည္။ စႏၱယားႏွင့္ ေအာ္ဂင္သံမ်ားမွာ တမင္မ်က္ရည္ခ်ဴေနသလားမသိ၊ ေလာကဓံကို ရင္ဆိုင္၀ံ့ေသာ မိသားစုအသိုက္အျမံဳဆိုေပမဲ့၊ ယခုတစ္ခါ ရိုက္ပုတ္လိုက္ေသာ ေလာကဓံ၏ လက္၀ါးခ်က္မွာ ျပင္ထန္လွသျဖင့္ သူတို႔တစ္ေတြ၏ ခံႏိုင္ရည္ ေက်ာ္လြန္သြားလွ်က္ မ်က္ရည္မ်ား က်ေနၾကရွာသည္။

စင္ကာပူမွ ေရာက္လာေသာ သားၾကီး၊ သားလတ္တို႔မွာ ေရွ႔ဆံုးတန္းမွာ တသီးတျခား ထိုင္ေနၾကသည္။ သူတို႔ကေလးေတြရဲ့ မ်က္လံုးထဲတြင္ 'ကြ်န္မတို႔၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အေဖမွာ ဘာအျပစ္ရွိသလဲ' လို႔ ေသမင္းကို ေမးခြန္းထုတ္ေနသလို ထင္ရသည္။

ကြ်န္ေတာ္သည္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ၀မ္းနည္းေက်ကြဲရတာထက္ က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ မိသားစုအတြက္ စာနာမႈမ်ားသည္သာ ပြားမ်ားေနခဲ့ျပီး တကယ္ဆိုေတာ့ ထိုဟာသည္ တစ္ပတ္ျပန္လည္လာေသာအခါတြင္ မိမိကိုယ္တိုင္ ေဆြးေဆြးျမည့္ျမည့္ ေၾကကြဲခံစားရျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့ ဆရာ၀န္ၾကီးႏွင့္ ေနာက္ဆံုးေတြ႔ခဲ့ရေသာ သမင္လည္ျပန္ ၾကည့္လိုက္သည့္ အျကည့္ကို ျမင္ေယာင္လာျပန္သည္။ က်န္ရစ္ေသာ မိသားစုမ်ားနည္းတူ ထပ္တူထပ္မွ် ေက်ကြဲ၀မ္းနည္းရတယ္ဆိုတာ ဒါမ်ိဳးပဲထင္သည္။ ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိ က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ လူနာမ်ားအတြက္ သူက နားၾကပ္ႏွင့္ ေထာက္စမ္းသပ္ျပီး၊ ကြ်န္ေတာ္က ေသြးစစ္ေပးဖို႔ ကိစၥမ်ားအတြက္ ကြ်န္ေတာ့အတြက္ ဘက္ပဲ့သြားခဲ့ေလသည္။

ခ်ပ္(ခ်္) ဘုရားေက်ာင္း (သို႔မဟုတ္) သုဓမၼာဇရပ္ထဲ ၀င္လာခါစက ယပ္ေတာင္ႏွင့္ စ်ာပနအစီအစဥ္စာရြက္ကို ကမ္းသည္။ ခရစ္ေတာ္၏ ေခၚေတာ္မူျခင္းခံရေသာ ဆရာ၀န္ၾကီး၏ စ်ာပန၀တ္ျပဳအစီအစဥ္။  ၅-၇-၉၂ တနဂၤေႏြေန႔ ေန႔လည္တစ္နာရီ၊ သမိုင္း ကရင္ႏွစ္ျခင္းအသင္းေတာ္။

ေကာင္းစြာ တိုက္လွန္ျခင္းကို ငါျပဳျပီး ေျပးရေသာလမ္းကို အဆံုးတိုင္ေျပးျပီ။ ယံုၾကည္ျခင္းတရားကို ေစာင့္ေရွာင့္ျပီး ယခုမွစ၍ ဓမၼသရဖူသည္ ငါ့အဖို႔ သိုထားလွ်က္ရွိ၏။ (ယပ္ေတာင္ေပၚမွ စာတန္း)

အစီအစဥ္၊ သဘာပတိ၊ ဓမၼေဒသနာမ်ားကို သိကၡာေတာ္ရ ဆရာၾကီးမ်ားက ေဆာင္ရြက္ေဟာေျပာရန္၊ ထိုေနာက္ က်မ္းစာဖတ္ျခင္းႏွင့္ ဆုေတာင္းျခင္း၊ ဓမၼသံစံု၊ အထုပၸတိ အက်ဥ္းခ်ဳပ္၊ ဓမၼသီခ်င္း အမွတ္(၁)၊ ဓမၼေဒသနာ၊ ဓမၼသံစံု၊ ဓမၼသီခ်င္းအမွတ္(၂)၊ ေၾကညာျခင္း၊ အသုဘယာဥ္သို႔ ထြက္ခြာျခင္း။ 

ဓမၼသီခ်င္းအမွတ္(၁)
ေရႊမ်က္ႏွာေတာ္ ဖူးျမင္က်ဴး၊ ေရႊမ်က္ႏွာေတာ္ ဖူးျမင္ရေသာ္၊ ေရွ႔ေတာ္ေမွာက္တြင္ ဆံုေတြ႔စဥ္၊ ၀မ္းသာျပည့္စံုစြာ ဖူးေျမွာ္ရာ ေသခံရွင္ ငါ့ကိုကယ္တင္။
မ်က္ႏွာဆံုေတြ႔ ခရစ္ေတာ္ေရွ႔၊ ၾကယ္မ်ားလြန္လွ်က္ ေကာင္းကင္ထက္၊ ဘုန္းေတာ္ျပည့္၀ ခ်ိန္တန္ကာလ ဖူးျမင္ရွင္ ေယရႈသခင္၊ ေရွ့ေတာ္ထံေရာက္ လြန္စြာ၀မ္းေျမာက္၊ နာက်ည္း၀မ္းနည္း၊ ပေပ်ာက္ဆဲ၊ ေကာက္ေသာလမ္း ေျဖာင့္ ျမတ္ေရွ႔ေတာ္၊ ေမွာင္ရိပ္တြင္ လင္းပါေစ။

ထိုဓမၼသီခ်င္းကို ဖတ္ရႈရခ်ိန္မွ ခံစားခ်က္မ်ားကေတာ့ ဆရာ၀န္ၾကီး အနိစၥေရာက္ျခင္းကို စကၠန္႔တိုင္း သတိေပးေနသလို ခံစားရ၏။

ဓမၼသီခ်င္း အမွတ္(၂)
သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္က်ဴး၊ သန္႔ရွင္း၀ိညာဥ္၊ လမ္းျပရွင္၊ တပည့္ေတာ္ နားေနအစဥ္၊ ေကာင္းကင္ခရီး ေလွ်ာက္သြားစဥ္၊ ျဖည္းညွင္းစြာ လမ္းျပသခင္၊ ေမာပန္း၀ိညာဥ္ ၀မ္းေျမာက္ေခ်၊ ခ်ိဳသာသံေတာ္ နားေထာင္ေလ၊ ခရီးသည္မ်ားေနာက္သို႔ လိုက္လာ၊ ပို႔ေဆာင္မည္ အိမ္ေတာ္သာယာ၊ ေဆာင္ရြက္ရန္အမႈျပီးလွ်င္၊ ေခၚေတာ္မီခ်ိန္ ေစာင့္ေနစဥ္၊  ဆုေတာင္းလွ်က္ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တ၊ ေကာင္းကင္ဘံု ၀င္ရန္ တသ၊ ေသျခင္းျမစ္ကို ကူးေသာခါ၊ ေသြးေတာ္ျမတ္ မီွခိုကိုးစား၊ ေနာင္ေတာ္လိုက္ရန္ ေခၚေတာ္မူပါ၊ အိမ္ေတာ္သာယာ .. အာမင္....

ထို ဓမၼေတးႏွစ္ပုဒ္ကို ခရစ္ယာန္ ေတးက်ဴးအဖြဲ႔၊ ကိြဳင္ယာတီးမႈတ္သီဆိုလိုက္ခ်ိန္မွာ တရားနာပရိတ္သတ္အေပါင္း သူတို႔၏ ရင္ေသြးသားရင္းတစ္ဦး ေသဆံုးသြားသကဲ့သို႔ ခံစားရေၾကာင္း မ်က္ႏွာအသီးသီးတြင္ ေဖၚျပေနသည္။

လူတစ္ေယာက္ စဥ္ျမင့္ေပၚက စကားေျပာခြက္ရွိရာ ေရွာက္လွမ္းလာျပီး၊ ဆရာ၀န္ၾကီး၏ အထုပၸတိကို ေျပာျပသည္။ ဇာတိေမြးသကၠရာဇ္၊ အိမ္ေထာင္က်ႏွစ္၊ စသည္ျဖင့္ သားသံုးေယာက္၊ သမီးသံုးေယာက္ ထြန္းကားခဲ့၊ ဆရာ၀န္ၾကီး၏ ဖခင္မွာ သူငယ္ငယ္အရြယ္မတိုင္မွီ ဆံုးပါးခဲ့။ ဆရာ၀န္ၾကီးမွာ တစ္ဦးတည္းေသာ သားျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခုလို သားေတြ၊ သမီးေတြႏွင့္ သိုက္သိုက္၀န္း၀န္းျဖစ္လာေသာ မိမိဘ၀ကို ႏွစ္သက္လွေၾကာင္း၊ ထို႔ေနာက္ ႏိုင္ငံျခားဘြဲ႔မ်ား ယူခဲ့သည့္ ႏွစ္ေတြကို ေဖာ္ျပျပန္သည္။ ဆရာ၀န္ၾကီးသည္ သူ႔တစ္ပါးကို ဒုကၡမေပးလိုသျဖင့္ သူခံစားေနရသည့္ ေရာဂါေ၀ဒနာမွာ ျပင္းထန္လွေသာ္လည္း အိမ္သားေတြက ေမးလာလွ်င္ သက္သာေၾကာင္း၊ ဆံုးသြားသည္ထိ ေျပာခဲ့ေၾကာင္း၊   ယခုလို သူ႔အား ေနာက္ဆံုးႏႈတ္ဆက္ခ်ိန္တြင္ သူ႔အငယ္ဆံုးသားမွာ ၁၁ႏွစ္ တင္းတင္းျပည့္သျဖင့္ ခရစ္ယာန္ေတြ ထံုးတမ္းအစဥ္အလာအရ ဒီည ဆုေတာင္းပြဲ လုပ္ဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း။

ကြ်န္ေတာ္သည္ စ်ာပန (ဒုတိယပိုင္း) အစီအစဥ္ကို ဖတ္ေနမိျပန္သည္။

ေျမသို႔ အပ္ႏွံ၀တ္ျပဳျခင္း၊ ကိုယ္ေတာ္ႏွင့္ နီးေစပါ၊ ကြ်ႏ္ုပ္ဘုရား၊ ကားတိုင္ျဖင့္ ေျမွာက္ေသာ္လည္း ဤပဌနာ၊ ကိုယ္ေတာ္ႏွင့္ နီးေစပါ။ ေယရႈက ငါသည္ ထေျမာက္ျခင္းအေၾကာင္း၊ ရွင္သန္ျခင္းအေၾကာင္းျဖစ္၏၊ ငါ့ကို ယံုေသာသူသည္ ေသလြန္ေသာ္လည္း ရွင္လိမ့္မည္။ ေယရႈက ေသျခင္းမွ ထေျမာက္ေစတတ္ေတာ္မူေသာ ဘုရားသခင္၏ ၀ိညာဥ္ေတာ္သည္ သင္တို႔ကိုယ္၌ ကိန္း၀ပ္ေတာ္မူျပီးလွ်င္ ခရစ္ေတာ္ကို ေသျခင္းမွ ထေျမာက္ေစေတာ္မူေသာ ဘုရားသည္ ေသတတ္ေသာသူတို႔၏ ကိုယ္ကာယကိုပင္ ရွင္ေစေတာ္မူ၏'

ထိုစာပိုဒ္မွာ သုႆန္တြင္ ရြတ္ဆိုသီဆိုရမည့္ ေတးသီခ်င္းတိုေလးႏွင့္ စကားေျပမ်ားျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ ေတးခ်င္းေတာ္မ်ား၊ ေတးငယ္မ်ား၊ ဘုန္ေတာ္ဘြဲ႔မ်ားကို ဖတ္ရ၊ နားဆင္ရပါမ်ားေတာ့ ကြ်န္ေတာ့ရင္ထဲမွာ ဘာသာတရားကိုးကြယ္ယံုၾကည္ျခင္းထက္ ေက်ာ္လြန္ေသာ အႏုပညာ၀ိညာဥ္တစ္ခု ပူးကပ္၀င္ေရာက္လာျပီးေနာက္ ကြ်န္ေတာ့စိတ္သည္ စုစည္းမရေအာင္ ျပန္႔က်ဲေနသည္။

က်ိဳးစားစုစည္းလိုက္ေတာ့ ေသျခင္းတရားႏွင့္ ခရစ္ယာန္မ်ားယံုၾကည္မႈတို႔ကို ဆက္စပ္ေသာ လကၤာတစ္ပုိဒ္ ေပၚလာသည္။

ၾကယ္မ်ား လြန္လွ်င္
၀ိညာဥ္ ျမစ္တြင္း
ေလွ တစ္စင္းျဖင့္
စုန္ဆင္းသြားေသာ္
အိမ္ေတာ္ကိုေရာက္
ေယရႈထံေမွာက္
တစ္မိုးေသာက္တြင္
တပည့္ေတာ္ေရာက္ျပီ
အရွင္

ဆရာ၀န္ၾကီး၏ ရုပ္ကလပ္ထည့္ထားသည့္ အေခါင္းေပၚတြင္ ေရးထားေသာ အသက္အပိုင္းအျခားသည္ ေသမင္း၏ ရက္စက္မႈကို လူေတြက မွတ္ခ်က္ေပးစရာျဖစ္လာသည္။ အသက္ ၇၀ ေလာက္ (သို႔မဟုတ္) ထို႔ထက္ပိုလွ်င္ ေသမင္းကို မွတ္ခ်က္မေပးေတာ့။ အသက္၅၃ႏွစ္မွာ ကြယ္လြန္သည္ ဆိုသည္ႏွင့္ ေသမင္းေပါ့၊ သင္းလက္ခ်က္ေပါ့၊  ရက္စက္လိုက္တာ .. ဟု လူေတြ၏ အသဲႏွလံုး၊ အတြင္းဖက္အက်ဆံုး ေနရာမွာ တစ္ကိုယ္ေရ မွတ္ခ်က္ ခ်ေနမိတတ္သည္။ ေသမင္း၏ လက္ရဲ၊ ဇက္ရဲမႈကို အသိအမွတ္ျပဳလိုက္သလိုလည္း ခံစားရသည္။ ေသမင္းကို ရြံေၾကာက္ၾကီး ေၾကာက္ေနမိတတ္ပါေသးသည္။

လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔က ဒီဘုရားေက်ာင္းမွာေပါ့၊ ဆရာ၀န္ၾကီးႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္ စကားလက္ဆံုက်ဖူးသည္။ အသုဘတစ္ခု၊ ရပ္ကြက္ထဲမွ အသုဘတစ္ခု၏ ဆုေတာင္းပြဲ တစ္ခုတြင္ ေတြ႔ဆံုခဲ့ၾကရသည္။ ေနာင္ႏွစ္ႏွစ္ၾကာလွ်င္ သူ႔အလွည့္ႏွင့္ သူ၏ ၀ိညာဥ္မဲ့ ခႏၱာကိုယ္ၾကီး သည္ေနရာေရာက္လာလိမ့္မည္ဟု ေပါက္ေပါက္ရွာရွာပင္မေတြးေတာ မိခဲ့ပါ။

တရားေဟာဆရာမ်ား တစ္ေယာက္ျပီးတစ္ေယာက္၊ စကားေျပာျခင္း အႏွစ္သာရမွာ ခႏၱာဆိုတာ ေျမၾကီးကလာတာ၊ ေျမၾကီးသို႔ ျပန္သြားတာမဆန္း၊ အေရးၾကီးသည္မွာ ၀ိညာဥ္ျဖစ္သည္။ ၀ိညာဥ္ကေတာ့ ခမည္းေတာ္၊ သားေတာ္၊ သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္၏ သံုးပါးေသာတစ္ဆူ ျဖစ္ေတာ္မူထေသာ ဘုရားသခင္၏ အိမ္ေတာ္ၾကီး၏ အခန္းတစ္ခန္းမွာ ေနခြင့္ရသြားျပီးျဖစ္ေၾကာင္း။

ကာယကံရွင္ မိသားစု၏ အေရးၾကီးဆံုးေန႔တစ္ေန႔၏ ေန႔လည္ ၂ခ်က္ေက်ာ္ေက်ာ္ ရွိေပျပီ။ မိခင္အိုၾကီး၊ ဇနီး၊ သားသံုးေယာက္၊ သမီးသံုးေယာက္၊ စုစုေပါင္း လူသား၈ဦး၏ ဘ၀တစ္သက္တာမွာ အေၾကကြဲရဆံုး ပူေဆြးရျခင္း၊ အျပင္ထန္ဆံုးေန႔တစ္ေန႔။

လူအားလံုးမွာ ငိုေၾကြးေနသကဲ့သို႔ ထင္စရာ၊ သူတို႔တစ္ေတြ မွ်တခံစားေနရျပီဆိုတာကေတာ့ ေပၚလြင္လြန္းပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့အေနႏွင့္ ေျပာရလွ်င္ ဘုရားေက်ာင္းကန္တစ္ခုလံုး ငိုသံမ်ားႏွင့္ ရံဖန္ရံခါ ရိႈက္သံမ်ားႏွင့္ ေသမင္းအား စုေပါင္းထားေသာ တတိယအသံကို မ်က္ႏွာက်က္ၾကားမွ ၾကားေနရေလသည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ အျပင္ဘက္သို႔ ေငးေမွ်ာ္ၾကည့္မိျပီး အလြန္အံ့ၾသရသည္။ ဘုရားေက်ာင္းအတြင္းသာမဟုတ္ ပရ၀ဏ္မွာ လမ္းေပၚမွာ လူေတြမ်ားလွခ်ည္လား၊ ျမန္မာ၊ကရင္၊ တရုပ္၊ ကုလားလူမ်ိဳးမ်ား။ လူမ်ိဳးႏွင့္ ကိုးကြယ္သည့္ ဘာသာမတူၾကေပမဲ့ ဆရာ၀န္ၾကီး၏ ရိုးသားမႈ၊ စာနာေထာက္ထားမႈမ်ားအေပၚ ေလးစားမႈမွာ ညီတူညီမွ်၊ လူ႔ေလာကမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ လူေတြအေပၚ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲမႈ မရွိဘူး၊ မယုတ္မာဘူး၊ ဒုကၡမေပးဘူး ဆိုတဲ့အဆင့္ေလာက္ ရွိေနျပီဆိုလွ်င္ ထိုလူသည္ ျမင့္ျမတ္ေသာအေနအထားသို႔ အလိုအေလွ်ာက္ ေရာက္သြားျပီဆိုျခင္းကို အက်ယ္ေလာင္ဆံုး ေျပာျပလိုက္သလို ခံစားရသည္။ အမွန္စင္စစ္ က်င္နာေမတၱာဆိုတာ တကမၻာလံုးက တညီတညြတ္တည္း ကိုးကြယ္ခဲ့သည့္ ဘာသာတရားတစ္ခု ျဖစ္သည္ကို ဆရာၾကီး၏ စ်ာပနအခမ္းအနားက သက္ေသျပေနသလို ထင္ရသည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ ဆရာၾကီး၏ ရုပ္ကလပ္ကို နိဗၺာန္ယာဥ္ရွိရာသို႔  တေရြ႔ေရြ႔ ထမ္းပိုးလာၾကျပီး ေလျဖက္ထားေသာ သူ႔မိခင္အိုၾကီးက သူ႔သားကို ေနာက္ဆံုး ႏႈတ္ဆက္လိုသျဖင့္ သူတို႔အိမ္ေရွ႔မွ ျပန္ျဖက္ဦးမည့္အေၾကာင္း ဆရာတစ္ဦးက ေက်ျငာသည္။ သို႔ျဖင့္ ဆရာၾကီးရုပ္ကလပ္သည္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ အနီးကပ္ဆံုးေနရာေရာက္လာျပီ။ ထိုစဥ္ ကြ်န္ေတာ္မတ္တပ္ရပ္လိုက္သည္။ ရင္ထဲမွာ အျမင့္မားဆံုး ခံစားရခ်ိန္၊ ရင္ထဲမွာပဲ အက်ယ္ေလာင္ဆံုး၊ အပူေဆြးဆံုး ကြ်န္ေတာ္ႏႈတ္ဆက္လိုက္ပါသည္။

"ဆရာ့ကို ကြ်န္ေတာ္ တစ္သက္လံုး သတိရေနမွာပါ။ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ႏႈတ္ဆက္လိုက္ပါတယ္။ ဆရာရယ္.. ေနာ္.."

[ မွတ္ခ်က္။ ကြယ္လြန္သူ - ေဒါက္တာဖရန္ကိုတင္။ က်န္ရစ္သူ မိသားစု-မိခင္ၾကီး ေဒါက္တာဂရိုတာ၊ ဇနီးေနာ္ေအာ့ေတးဗီးယား၊ သားသမီးမ်ား (အသက္အရြယ္အလိုက္) ေစျမေဖာတင္၊ ေနာ္တီးေဖာတင္၊ ေစာဘအံုးတင္၊ ေနာ္သမိုင္းေဖာတင္၊ ေနာ္ေစးေဖာတင္၊ ေစကိုကိုတင္]

ေမာင္ညိဳျပာ

၁၉၉၃ မေဟသီ မဂၢဇင္းမွ ၀တၱဳတို အခန္း(၅) တစ္ခန္းသာ Type ရိုက္ႏိုင္ပါေသးသည္။ အခန္း(၁-၄)မွာ ငွက္ဖ်ားပါရဂူ ဆရာ၀န္ၾကီး မိသားစု၏ ဂုဏ္၊ ဘြဲ႔ ျမင့္မားေသာ္လည္း ႏွစ္လို၊ ေမတၱာရွင္စိတ္ထား၊ ႏွင့္ ပံုသက္ေသျပ ရိုးသား၊ ေနထိုင္မႈမ်ားျဖစ္သည္။ သီဟရတနာစာေပမွ ၂၀ရာစု ျမန္မာ့၀တၱဳတို ၁၀၀၊ စာေရးဆရာ ၁၀၀ မွ တဆင့္ေဖၚျပပါသည္။ မုရန္